Swimbait screw - Vart köper man bra material? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Swimbait screw - Vart köper man bra material?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• RullTrassel
    replied
    Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
    vet inte om jag läser ditt inlägg lite tokigt men det är ju skruven som håller kvar betet. Öglan på skruven och öglan på en stinger sitter sen i samma beteslås.

Nej det var jag som skrev lite tokigt, men så som du förklarar gör jag.

Beteslåset håller samman riggen, och skruven betet så den inte stillsamt sjunker till botten

Tack jag är med i matchen igen,

Lämna en kommentar:

• Skruttapan
    replied
    Gjort ett 30-tal shallowskruvar i Biltemas material och dom funkar utan problem iaf när man testat här hemma.
    Tror priset låg runt 69kr och för dom pengarna kan du göra måånga skruvar.

Ni som använder skruvar flitigt, hur långa vill ni ha dom?
    Funderar på att göra några fler om någon vill köpa.

Lämna en kommentar:

• Cosmoz 08
    replied
    Ursprungligen postat av RullTrassel Visa inlägg
    Ursäkta min okunnighet, men det spelar väl ingen roll vad man använder som skruv så länge det är rostfritt ?

När jag tacklar med shallowskruv så är det inte skruven som håller betet utan en fjäderring ? Och när gäddan väl hugger så vill jag att hela riggen släpper betet och hänger i shallowskruven annars sliter krokarna sönder betet !?

Eller jag kanske bara inte är med
    Använder du en för mjuk tråd så kommer den att gå sönder efter ett tag , tänk dig att du tar en ståltråd & böjer den fram & tbx ganska så snart kommer den att gå av .
    Samma effekt får du om du har en mjuk tråd .

Lämna en kommentar:

• Sg
    replied
    Ursprungligen postat av RullTrassel Visa inlägg
    Ursäkta min okunnighet, men det spelar väl ingen roll vad man använder som skruv så länge det är rostfritt ?

När jag tacklar med shallowskruv så är det inte skruven som håller betet utan en fjäderring ? Och när gäddan väl hugger så vill jag att hela riggen släpper betet och hänger i shallowskruven annars sliter krokarna sönder betet !?

vet inte om jag läser ditt inlägg lite tokigt men det är ju skruven som håller kvar betet. Öglan på skruven och öglan på en stinger sitter sen i samma beteslås.

Lämna en kommentar:

• RullTrassel
    replied

Lämna en kommentar:

• Cosmoz 08
    replied
    Ursprungligen postat av Chricka Visa inlägg
    Vad tror ni om att använda najtråd då borde väll funka.
    Najtråd skulle nog vara det sista jag skulle testa .
    47 kr så slipper du chansa .

Lämna en kommentar:

• Chricka
    replied
    Vad tror ni om att använda najtråd då borde väll funka.

Lämna en kommentar:

• danskjäveln
    replied
    Alternativt kan man köra offset krok och wolframpärlor i kombi med 2 trekrokar på stinger. Fungerar fint - svimbait screw funkar också helt fint.
    Bästa material för skruven tycker jag är rostfri svetsstråd i 0.8mm. Mindre jobbigt än pianowire och mindre mjukt än ståltråd

Lämna en kommentar:

• Träben
    replied
    Ursprungligen postat av Team Isotopes Visa inlägg
    Tendensen att vilja vända sig uppochner som ålen har finns kvar men krokarna håller den på rätt köl.
    Borde det inte bli bättre om man sätter enkelkroken högre i kroppen? Alltså så den går in i "pannan" istället för i munnen på ålen?

Lämna en kommentar:

• Team Isotopes
    replied
    Så nu har jag provfiskat ålen. Krokarna sitter fast. Ålen fungerar bra med denna setup. Den går strax under ytan och sjunker mycket långsamt vid spinnstopp. Den har ett fint häng i vattnet när den sjunker. Dvs den sjunker horisontellt. Tendensen att vilja vända sig uppochner som ålen har finns kvar men krokarna håller den på rätt köl.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av dbfishing, 2024-08-27, 21:52
6 svar
649 visningar
0 gillar
Senaste inlägg brollann  
Startad av Sisyphus, 2026-08-09, 08:39
6 svar
409 visningar
0 gillar