Att byta mellan tackel/tafs enkelt.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Att byta mellan tackel/tafs enkelt..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Att byta mellan tackel/tafs enkelt..

    Nu har jag köpt hem prylar och ska göra min första dropshotrigg. Tänkte göra med ett beteslås i toppen för att slippa att det snurrar sig.

    Den utrustningen jag tänkte köra med är ett mindre spö med en mindre rulle, men jag har ingen extra spole till den, så jag får köra med samma och då vill jag kunna byta mellan tafs och tackel smidigt. Att sätta dropshot-tacklet i min tafs känns lite klumpigt och blir så mycket att kasta då, eftersom det inte blir bra att veva in tafsen. En annan tanke är att helt enkelt kapa och knyta varje gång, men borde väl bli lite lina om man vill byta ett par gånger under fisketuren. Samt en palomarknut är väl inte optimalt att knyta fast ett dropshot-tackel

    Min idé just nu är att helt enkelt slänga dit ett litet beteslås i huvudlinan, som jag då sätter i lekandet på tafsen eller i lekandet på dropshot-tacklet. Vad tror ni om det?

    Hur gör ni andra som har samma spö för olika grejer? Det samma borde gälla de som gillar att meta, att byta mellan olika metestackel.

  • #2
    Jag brukar iaf använda en sån här längst ut på linan. http://www.dogger.se/ovrigt/krok-sma...-strong-snap-1
    Det där om mete vet jag däremot inte
    Senast ändrad av v1ct0r; 2014-06-10, 16:43.

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av oskarvennberg, 2023-09-20, 17:41
    4 svar
    221 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg nephilim  
    Startad av Sundström76, 2023-11-11, 18:12
    0 svar
    119 visningar
    2 gillar
    Senaste inlägg Sundström76  
    Startad av kenwald, 2023-11-23, 15:28
    6 svar
    323 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg nephilim  
    Startad av tubbeg, 2024-04-02, 21:28
    5 svar
    232 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Villespinn91  
    Arbetar...
    X