En annorlunda beteshink - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En annorlunda beteshink

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • En annorlunda beteshink

    Hej, här kommer första inlägget på forumet.

    Har under sommaren tagit upp gäddfisket igen efter ett långt upphåll (läs 15år). Riktigt kul att se utvecklingen inom fisket, hänt otroligt mycket.

    Dock tycker jag att många av de beteshinkar som finns idag är rätt ogenomtänkta för dagens variation av beten, speciellt jiggar.
    Jag gillar att ha mina jiggar riggade och klara när jag sticker ut.

    Därav gjorde jag slag i saken och byggde en egen billig men riktigt bra för ändamålet.



    Jag gjorde min av två komposthinkar som skruvas samman. Just dessa är från Ica men bättre och billigare finns på Biltema.
    Denna konstruktion ger två olika fack, minimerar utrymme som inte används, bra handtag att bära i, minskar risken för att fastna i krokar och löser upphängning av jiggar.



    Detta var första lösningen jag printade ut på 3d-skrivaren. En enkel lösning som gör det enkelt att hänga upp jiggar i jigghuvudet. Det fina är att jiggarna hänger fritt med kroken mot väggen och därmed undviks risken att fastna när man stoppar ner handen i hinken.


    Detta är den andra och mer genomtänkta konstruktionen för upphängning av jiggar. Denna enkla konstruktion gör det möjligt att både hänga jiggarna i huvudet och i shaden.
    Den ökar även antal platser att nyttja.
    Gemensamt med första konstruktionen är att jiggarna hängs med krokarna inåt.




    Som alla hinkar jag jag en laststropp på utsidan där jag fäster tång, kroklossare, våg och handskar.

    Som sagt, ett enkelt tips till er som vill ha en mer genomtänkt beteshink för jiggar.

    www.longrangedesign.com (Hemsida)
    www.langhallsskytte.com (Blog)
    L.R.D
    Senast ändrad av PederW; 2016-09-03, 15:42.

  • #2
    Fin hink! Tror bestämt jag har gått kurs för dig i Skepplanda. Vill minnas att en viss Micke var med och höll den. Några år sedan...
    Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

    Kommentera


    • #3
      Se där, trevligt!


      www.longrangedesign.com (Hemsida)
      www.langhallsskytte.com (Blog)
      L.R.D

      Kommentera


      • #4
        Vad har du gjort hängsystemet för gummibetena med? Är det någon färdig grej som går att köpa?

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
          Vad har du gjort hängsystemet för gummibetena med? Är det någon färdig grej som går att köpa?
          Hej,
          Jag har ritat och skrivit ut detta på min 3d-skrivare. Men det går att göra en liknande i annat material även om det är lite krångligare. Just denna är ritad till just till denna hink.

          För er som vill kan jag dela .stl eller dwg filen eller posta en ritning för er som är intresserade av måtten


          www.longrangedesign.com (Hemsida)
          www.langhallsskytte.com (Blog)
          L.R.D

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
            Vad har du gjort hängsystemet för gummibetena med? Är det någon färdig grej som går att köpa?
            TS skriver såhär om upphängningen:
            Detta var första lösningen jag printade ut på 3d-skrivaren.

            Så inte aå lätt om man inte har en 3D printer tillhands och det har man ju inte ;-(

            Kommentera


            • #7
              Yes det var det! Sköt ett par tävlingar, men tyvärr tidsbrist... Har numera svårt återfall i fisket ursäkta OT.
              Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

              Kommentera


              • #8
                Om man inte har en 3d skrivare funkar vanliga verktygshängare utmärkt. Just detta exempel är biltemas. Finns även att hitta i plast.



                www.longrangedesign.com (Hemsida)
                www.langhallsskytte.com (Blog)
                L.R.D

                Kommentera


                • #9
                  Så vad har du för 3D-skrivare och tar du beställningar?

                  Kommentera


                  • #10
                    Den var riktigt snygg! Har funderat ett tag på att göra nån form av beteshink, och detta gav helt klart inspiration!
                    Skitfiske!

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av oskarvennberg, 2023-09-20, 17:41
                    4 svar
                    210 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg nephilim  
                    Startad av Sundström76, 2023-11-11, 18:12
                    0 svar
                    115 visningar
                    2 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av kenwald, 2023-11-23, 15:28
                    6 svar
                    313 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg nephilim  
                    Arbetar...
                    X