nu har jag hittat det. hjälp uppskatas!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

nu har jag hittat det. hjälp uppskatas!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • nu har jag hittat det. hjälp uppskatas!!

    nu har jag hittat en wire till gäddmete...den heter drennan soft strand. den har 49 trådar i sig och är väldigt smidig! men jag ska fråga er om man ska använda wire lås. jag köpte det iaf? blir det bra och låsa lekaren med wire lås. wire låset är från drennan också. vad ska jag göra anars då? jag testade och snurra den (tvinna ihop den) men den gick bara sönder. vad skall jag göra!!!! hjälp!??

  • #2
    Den utan coating går bra att knyta. annars låset. Vad ska du göra? Ismete tackel?

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Edling
      Den utan coating går bra att knyta. annars låset. Vad ska du göra? Ismete tackel?
      hej.tack för svaret..vad är coating? jag skall både isfiska och meta

      Kommentera


      • #4
        coating kallas det tunna plastöverdrag som brukar täcka wiren.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av hmm
          coating kallas det tunna plastöverdrag som brukar täcka wiren.

          okej...men hur vet man om den har coating? står det på paketet? trode att det bara fanns en drennan som var 49 trådig

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av söderberg_85
            okej...men hur vet man om den har coating? står det på paketet? trode att det bara fanns en drennan som var 49 trådig

            ja du märker väl om det är plast på den eller inte??. använd dina sinnen... syn och känsel

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Everflow
              ja du märker väl om det är plast på den eller inte??. använd dina sinnen... syn och känsel
              ja men jag vill ju veta att jag köper den utan plast på...jag vill knyta den

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av söderberg_85
                ja men jag vill ju veta att jag köper den utan plast på...jag vill knyta den

                har den coating så brukar det i regel stå "coated Wire" på förpackningen. annars kan du ju alltid be om hjälp på affären om du är osäker.

                Kommentera


                • #9
                  okej...men det är ingen ide och anväda wire lås till drennan soft eller? på något sätt känns det säkrare med lås..även om den kanske nöter av wiren...men det gäller att nyppa dit den bra

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av söderberg_85
                    okej...men det är ingen ide och anväda wire lås till drennan soft eller? på något sätt känns det säkrare med lås..även om den kanske nöter av wiren...men det gäller att nyppa dit den bra
                    ja det fungerar utmärkt att crimps en 49 trådig wire. jag har märkt att dom håller bättre med crimps en att twina den.....jag brukar använda mig utav twinning när jag kör med plastad wire för att sedan svetsa/elda lite på den för en ultimat hålbarhet och sedan kör jag med crimps när den är oplstad.

                    något som jag personligen skulle rekommendera är att köra oplastad wire. tycker den är lite stelare en plastad.

                    ps. drennan soft är en mkt fin wire. smidigt och flexibel. mmm en klar favort bland wirerna. ds.
                    Senast ändrad av Robert Jaglén; 2006-12-04, 22:06. Anledning: stav fel....finns säkert fler. men sluta och rätta den!
                    Mvh//Robert

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av oskarvennberg, 2023-09-20, 17:41
                    4 svar
                    211 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg nephilim  
                    Startad av Sundström76, 2023-11-11, 18:12
                    0 svar
                    115 visningar
                    2 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av kenwald, 2023-11-23, 15:28
                    6 svar
                    313 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg nephilim  
                    Arbetar...
                    X