En helt ny flourcarbon tafs gick av vid kast (14 g bete), hade kastat två timmar, inga bottennapp eller fisknapp. På kvarvarande tafs ser jag små märken efter slitage. Har kontrollerat ringarna på spöt med bomull och har dragit flätlina igenom för att se om det finns någon skada men hittar inget. Samma sak hände en annan gång med enbart flätlina, samma spö. Fc tafsen gick genom alla ringarna och satt med fg knut vid rullen. Vad kan vara felet, om inte ringarna?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lina går av vid kast
Collapse
X
-
Har kollat men ser/känner inget konstigt därUrsprungligen postat av Herrlin Visa inlägghar du kollat kanten på spolen samt linrullen/bygeln efter skador?
Kommentera
-
Så lite som möjligt, men ser att det jag sparade har fransar sig lite. Hur tror du att det kan ha påverkat?Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inläggHur mycket ända på knuten lämnar du?
Kommentera
-
Polarn som kör mckt genomlöpare hade samma problem . Både vi kast o lättare bottennapp så gick linan av , han har koll på grejerna. Han provade flera olika knutar men samma problem. Knuten går med hög hastighet genom små öglor - det sliter hårt.
När han valde en fluotafs på knappa metern där skarvknuten alltid va utanför toppöglan vid kast så upphörde problemen , värt o testa.
Peter b
Kommentera
-
Det är framförallt fluorocarbonen som måste klippas nästan orimligt kort vid knuten. Det som har hänt för mig flera gånger är att flätlinan lägger sig runt knutstumpen och splittas. Det gör att den går av.Ursprungligen postat av Sisyphus Visa inlägg
Så lite som möjligt, men ser att det jag sparade har fransar sig lite. Hur tror du att det kan ha påverkat?
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av dbfishing, 2024-08-27, 21:52
|
6 svar
651 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg