Titanium tafsmaterial - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Titanium tafsmaterial

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• LazziLax
    replied
    Jag har testat allt och tycker Surflon Micro Supreme är bäst än så länge

Lämna en kommentar:

• djsringup
    replied
    bumpar tråden och lägger dessutom till en fråga om någon provat Drennan Esox Titanium och har några åsikter?

Lämna en kommentar:

• djsringup
    replied
    Här kommer en fråga riktad speciellt till Trumman (CWC) men om det är någon annan som har svaret så inte mig emot.

Jag undrar om er produkt "Strike Wire Leader Titanium" är en flertrådig titanwire som inte kinkar?
    Vad jag letar efter är egentligen precis det material ni använder er av i era mjuka titaniumtafsar (se länk), fast kanske lite tunnare och på spole istället för färdiga tafsar.
    Tanken är att använda dem vid tackel till flötestrolling...

Lämna en kommentar:

• EuroPike
    replied
    Ingen? lyfter tråden lite...

Lämna en kommentar:

• EuroPike
    replied
    Nån som testat strike wireleader något? Har tänkt köpa men inte blivit av än. Den sägs vara bättre än proleader. Tänker främst till spinnfiske och trolling.

Lämna en kommentar:

• Sg
    replied
    Ursprungligen postat av Abelsson Visa inlägg
    Krympslang över crimpsen... .

Om jag tyder dig rätt så släppte coatingen, och kadelerna delade sig från varandra! Men var fortfarande intakta (softflex)

Det som hände mig med Titanium taffsen var att dom gick AV! Knappt hälften var intakta. Resten stog som en solfjäder.. Jag tippar på att jag drog taffsen utmed en vass sten under fighten..

//Abel
    Japp helt riktigt. Var lixom bara coatingen som gick sönder på den jag menade. Det var ju dock ej Titan kanske ska nämnas för säkerhets skull

Men jag måste nog ändå testa E-sox 30lbs bara för att ha prövat det. Skulle det inte vara till belåtenhet får man väl tacka för att priset är tillräckligt högt för att man inte ska göra misstaget 2 gånger

Lämna en kommentar:

• Abelsson
    replied
    Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
    Händer ju att coating släpper på vissa material. Jag hade ju ett par Softflextafsar som i vintras blev sönderköttade i plastcoatingen av gäddtänder. Har inte tappat fisk pga det (vad jag vet) men man vet ju aldrig. Har dock tappat fisk för att crimps försvagat wiren 1 gång. Körde du krympslangen över hela kalaset?
    Krympslang över crimpsen... .

Om jag tyder dig rätt så släppte coatingen, och kadelerna delade sig från varandra! Men var fortfarande intakta (softflex)

Det som hände mig med Titanium taffsen var att dom gick AV! Knappt hälften var intakta. Resten stog som en solfjäder.. Jag tippar på att jag drog taffsen utmed en vass sten under fighten..

//Abel

Lämna en kommentar:

• Sg
    replied
    Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
    Sönderköttade i plastcoatingen, utveckla?

Den går visst att tvinna?
    Ja, alltså coatingen var sönderfransad av tänder.

Jag skrev att titaniummaterialet ju bör vara omöjlig att tvinna eftersom den är "anti kink", alltså borde väl materialet ha en stark tendens till att tvinna upp sig igen. Men har du tvinnat titaniumwire eller?

Lämna en kommentar:

• Flodebanan
    replied
    Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
    Händer ju att coating släpper på vissa material. Jag hade ju ett par Softflextafsar som i vintras blev sönderköttade i plastcoatingen av gäddtänder. Har inte tappat fisk pga det (vad jag vet) men man vet ju aldrig. Har dock tappat fisk för att crimps försvagat wiren 1 gång. Körde du krympslangen över hela kalaset?
    Sönderköttade i plastcoatingen, utveckla?

Den går visst att tvinna?

Lämna en kommentar:

• Hasse69
    replied
    Ursprungligen postat av Trumman Visa inlägg
    Testa BFT Titanium NoKink. Alla på CWC Fishing Team använder detta material i dag. Är super till Vertikalfiske samt till tungt gäddfiske.

Materialet är enkeltrådigt samt klarar mycket fisk. Vi började använda 20 pundaren till vårat vertikalfiske förra året då vattnet vi fiskar i håller ett stort gäddbestånd. Vi krokade flera fina gösar samt större gäddor utan några problem trotts att 20 pundaren är som en sytråd. Men är vattnet riktigt klart och gösen kinkig kan flourcarbon vara att fördra. 60 och 75 pundaren är perfekta till jerk fisket.

BFT Titanium NoKink finns i 20, 30, 40, 50, 60 och 75 pund i tre meter. Materialet skall knytas, använd inga hylsor. CWC säljer detta som eget brand. Vi köper bulk från amerikanska Malin (Boa) och American Fishing Wire. (Tooth Proof).

http://www.cwcab.com/bfttitan.htm samt http://www.cwcab.com/trollingleader.htm

Hälsningar Trumman
    Behövs det några verktyg, om man ska knyta den?

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av dbfishing, 2024-08-27, 21:52
6 svar
649 visningar
0 gillar
Senaste inlägg brollann  
Startad av Sisyphus, 2026-08-09, 08:39
6 svar
409 visningar
0 gillar