Kul på gång i Jönköping? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kul på gång i Jönköping?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
    Ingsbergssjön låter intressant, den kanske man skulle prova någon gång när isen blivit tjock nog att gå på.
    Är det någon Gös i den sjön, och är det i så fall mycket Gös?
    Tittade precis på djupkarta på sjön och den ser ut att ha ett medeldjup på 1,5 meter med ett maxdjup på 2,5 meter. Är det någon som fiskat där och fått mycket eller stor fisk? Låter tvivelaktigt då den dessutom är väldigt liten, liknar mer en hobbydamm? Eller?

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av EuroPike
      Går ju några riktiga as där tydligen. Ingsbergsjön alltså. Inte så konstigt kanske med tanke på vad dom har att äta. Handskerydssjön borde också vara het. Mycket brax i den pölen. Vet du nån som testat?
      Handskerydssjön är död på vintern, iallafall vad jag har hört. För 2 år sedan var en bekant till mig där med sitt arbete och hade den årliga angeltävlingen. 50st angeldon ute och en gädda om jag inte mins fel. Prova då hellre Runnerydssjön, den är het! Om man är där rätt dag...
      Vad gäller Ingsbergssjön så är det inte bra att den lägger sig såhär tidigt. Det blir ju en jädra syrebrist där i framåt vintern... mins för 2 år sedan precis efter islossning, gick längs med sjön och det var en hel del gäddor runt 5-7 kilo som hade dött och en jädrans massa abborre också...

      Men i vilket fall som helst så är Ingsbergssjön rolig på vintern, gott om gäddor. Prova också ismete med mindre mört, rätt dag där och abborren kan vara bra igång. Sambons bror fick en hel del runt kilot förre året...

      //Danne
      Team Highland Sportfishing
      http://highlandsportfishing.blogspot.com/

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av EuroPike
        Ja syrebrist är ganska vanligt där. Har vart så ett par år. Mkt död fisk vid stränderna. Runnerydssjön har jag bara fiskat sutare i. Har bara hört talas om stora gäddor som fångats men inga som är "bekräftade". Men om man ser till mängden betesfisk så finns det ju potential, helt klart. Kanske man skulle lägga några pass där i vinter.
        Absolut värt och ge den en chans...! Fasen jag har beslutsångest inför helgen... gädda på schemat och det blir med största sannolikheten sista turen med båten iår för sedan är man körd i 2 helger och sedan är klockan sent, kanske is. Vart i helsike ska man lägga "sista" passet!?

        //Danne
        Team Highland Sportfishing
        http://highlandsportfishing.blogspot.com/

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av EuroPike
          Finns ju några sjöar å välja på Södra Vixen är het på både borre och gädda just nu. Den bjuder jag på
          Jag har lagt ett antal pass i Södra Vixen utan att få mer än max 1-2 gäddor som väger runt 2 kilo. Hur ska man fiska i den sjön? Grunt? Djupt? Vikar? Mete? Runt öarna? Jerk? Trolling? Kan du inte bjuda på lite fisketips också? (A)

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av EuroPike
            Finns ju några sjöar å välja på Södra Vixen är het på både borre och gädda just nu. Den bjuder jag på
            Ja va fasen man kanske skulle ge sig ut där, första gången isåfall som man fiskar där utan is under fötterna. Var lägger jag i båten?
            Som vanligt så lämnar ofta diskussionerna ämnet!

            //Danne
            Team Highland Sportfishing
            http://highlandsportfishing.blogspot.com/

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av EuroPike
              I vixen funkar pelagisk trolling/flötestrolling bäst tycker jag. Brukar få mycket fisk på kanten utanför Ullinge och sedan vidare upp mot fiskecampen. På 8-15m djup. Beten som gett bäst är sjunkande Zalt i röd/vitt, Westins Jätte 23cm och Nils Master 25cm, Believer 20cm, Bull Dawg Supermagnum. Får bara på beten som går på 4,5-7m. Även flötestrollat mycket. Makrill och abborre har givit bäst resultat.

              Även spinn/jerk kan funka ibland. Men det är långt mellan de lyckade passen på det tycker jag. Går att få en del gädda längst in i Tannarpaviken (där den lilla ån går mellan norra och södra vixen). Mycket brax som samlas där. Annars så finns det en riktigt fin djupvass som sedan övergår till glesvass med ett stort flak på 2-4m djup. Där går också hitta en del fisk.

              Båten går att lägga i inne i Paradisviken. Har för mig att det är skyltat dit.
              Då blir det Södra i helgen, bestämt och klart! Vi kanske ses på sjön...!? Tack för hjälpen med var man lägger i båten.

              //Danne

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av EuroPike
                Inte omöjligt. Åker till en annan sjö imon å sen jobbar jag på söndag men kanske hinner med ett kort borrepass på vixen.
                Ja det är klart du åker till en annan sjö, finns ju ingen fisk i Södra annars hade du la fiskat där!? Lura dit oss på det viset... jävla sätt... haha

                //Danne

                Kommentera


                • #18
                  Abborre vet jag att det finns tack vare videon under och egna erfarenheter. Gädda är jag inte övertygad om ännu, men jag får testa ditt tips.

                  http://www.youtube.com/watch?v=taTxQBdbJwQ

                  Kommentera


                  • #19
                    Ursprungligen postat av EuroPike
                    Haha det finns fisk där. Tro mig! Ibland måste man ha variation du vet...
                    Det kommer en rapport på söndag kväll så du slipper inte undan!
                    Och vill man följa hur fisket går under dagen, ja det gör man enkelt! Trevlig helg folks och skitfiske på er...

                    //Danne
                    Team Highland Sportfishing
                    http://highlandsportfishing.blogspot.com/

                    Kommentera


                    • #20
                      Mattias!! Jävla skitsjö Södra!
                      Inte normalt kanske men idag fy fasen... algblomning som f.. kände mig som en trädgårdsmästare på vatten

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Arbetar...
                      X