Key West, fisketips önskas! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Key West, fisketips önskas!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Key West, fisketips önskas!

    Hej !

    Någon som varit där?
    Ska dit under nyår. Key west 4 dagar och 2 dagar i Islamorada.
    Har du någon kontakt med en skeppare du rekommenderar eller...?
    Finns det någon bra butik?
    Tacksam för alla tips.

  • #2
    fiske på keysen...

    Hej.

    Jag och några kompisar var där i mars/april. Vi åkte ut med en båt från islamorada/holliday isle som heter gold reserve, kapten kevin brown. Mycket bra kapten, och first maten som hette chris var riktigt snabb duktig och hjälpsam, klockrent skött med bra service och information.

    Dom är väl säkert inte billigast, men mycket bra. Vi var bara ute en halvdag/kväll och fiskade haj, men jag tror vi fick mer än dubbelt så många som båtarna ikring... 13 st hajar på 3 timmar med snittvikt rung 80kg.

    www.goldreservecharters.com

    han har även mindre båtar om man vill åka på insidan efter den typen av fiske, men vi åkte mot utsidan. han tar helst inte fler än 6 pers tror jag, 4 optimalt.

    du kommer inte bli besviken.

    Vi fiskade även på key west med en skeppare på en mindre båt, då fiskade vi in mot flatsen. vi tyckte det var sådär... klart bättre på isla morada. Det var resans höjdpunkt. glöm inte att snorkla på john mellencamp center heller, riktigt kul!

    ha det så trevligt, och skriv ett mail tillbaka om du har lust med vad du tyckte och lite nya ideér till mig, för jag ska garanterat dit igen!

    [email]per.gabrielsson@phonehouse.se

    Kommentera


    • #3
      Key West

      Grymt kul med barracuda fiske pa flatsen utanfor Key West. Capt. Reuben Dunagan phone 305-296-5951.

      Kommentera


      • #4
        Tack för tipsen Per & Jenk!

        En av mina fiskedrömmar är att fånga en fisk tyngre än mig själv. 104 kg. 2 meter lång.
        En tuna, marlin, vore inte fel, men kan tänka mig andra arter oxå.
        Jenk, hur är fisket i bukten utanför Houston?
        Senast ändrad av Linålen; 2006-10-27, 22:01.

        Kommentera


        • #5
          Linalen, trakig miljo men mycket redfish, speckled trout, haj, king mackerel finns aven tarpon tidvis. Jag var i Key West forra julen passa pa att ga ner i hamnen och titta. Nar de slanger i fiskrens sa kolla runtomkring sa kommer du se jatte tarpons som haller till dar aret runt. Forsloade helt enkelt. Fiskeforbud tyvarr.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Linålen
            Tack för tipsen Per & Jenk!

            En av mina fiskedrömmar är att fånga en fisk tyngre än mig själv. 104 kg. 2 meter lång.

            En tuna, marlin, vore inte fel, men kan tänka mig andra arter oxå.

            Jenk, hur är fisket i bukten utanför Houston?

            Satsa på haj! Du kan med stor risk dra en haj som är större än dig själv.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Johan Pettersson
              Satsa på haj! Du kan med stor risk dra en haj som är större än dig själv.
              Tack Johan!

              Någon speciell skeppare/båt/hamn du tänker på?

              Kommentera


              • #8
                Tortugas

                http://www.nps.gov/drto/

                Dra ut dit en dag. Kan varmt rekommenderas.

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Linålen
                  Hej !

                  Någon som varit där?
                  Ska dit under nyår. Key west 4 dagar och 2 dagar i Islamorada.
                  Har du någon kontakt med en skeppare du rekommenderar eller...?
                  Finns det någon bra butik?
                  Tacksam för alla tips.
                  Måndagen 3/1 vid Islamorada Florida. 15-20 kontakter, Mahi-Mahi (Dolphin) på ca 5 kg mumma till middag senare. 5 st avkrokade Sailfish mellan 45-65 pound, 4 st tappade under fighten. 2 st dubbelhugg bland dessa. Barracudor, King mackerel samt en st Wahoo som klev av innan tafsen syntes. Massor med flygfisk, ballyhoos samt en sorts sardiner som försökte komma undan "packs" med jagande rovfiskar. Flera 1:a parkett när andra båtar drillade närmare än 50 meter från oss. Handmatade tarponer i 50 kg´s klassen, även stingray´s senare under veckan. Snorkeldök på reven såg snapper, parrotfish, eyellowfin´s m.m 27-28 grader i skuggan. Handlade en del på Bassproshop i Islamorada. Vill ni ha lite tips på när var hur från Key West hjälper jag gärna till.

                  Kommentera


                  • #10
                    Nya tips om Islamorada?

                    Ursprungligen postat av Linålen Visa inlägg
                    Måndagen 3/1 vid Islamorada Florida. 15-20 kontakter, Mahi-Mahi (Dolphin) på ca 5 kg mumma till middag senare. 5 st avkrokade Sailfish mellan 45-65 pound, 4 st tappade under fighten. 2 st dubbelhugg bland dessa. Barracudor, King mackerel samt en st Wahoo som klev av innan tafsen syntes. Massor med flygfisk, ballyhoos samt en sorts sardiner som försökte komma undan "packs" med jagande rovfiskar. Flera 1:a parkett när andra båtar drillade närmare än 50 meter från oss. Handmatade tarponer i 50 kg´s klassen, även stingray´s senare under veckan. Snorkeldök på reven såg snapper, parrotfish, eyellowfin´s m.m 27-28 grader i skuggan. Handlade en del på Bassproshop i Islamorada. Vill ni ha lite tips på när var hur från Key West hjälper jag gärna till.
                    Hej!
                    Ska till Key W mitten av Mars, några tipps på boende / båtar / kaptener uppdaterade för 2010?

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Erguwi, 2008-07-25, 14:35
                    32 svar
                    13 238 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg DuffelDad  
                    Startad av v_skogh, 2008-09-17, 14:45
                    106 svar
                    14 773 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Dizzad
                    av Dizzad
                     
                    Startad av Young Waterfoot, 2023-05-20, 17:36
                    5 svar
                    602 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Cosmoz 08  
                    Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
                    3 svar
                    261 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Caben
                    av Caben
                     
                    Arbetar...
                    X