hjälp mig att hitta fisken runt erstaviken!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hjälp mig att hitta fisken runt erstaviken!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • hjälp mig att hitta fisken runt erstaviken!!!

    Hej!!

    Jag har nyss skaffat båt i erstaviken vid tyresö. behöver nu hjälp med att hitta fina fiskeplatser för att fiska abborre, gädda och öring. båten är en 5 meters styrpulpet, så jag kan ta mig ganska långt ut med den.

    Den som är villig att visa mig några fina ställen får självklart en garanterad fiskeplats i båten.



    Mvh/ ENZOIII

  • #2
    Har ju aldrig fiskat där själv men mitt råd är att skaffa ett sjökort och pröva dig fram. Sitter här och kollar på mitt och helt omöjligt ser det ju inte ut =)
    Gone Fishing!

    Kommentera


    • #3
      Men det måste ju finnas någon på detta forum som sitter på ett smultronstääle som de vill dela med sig av!!!

      Kommentera


      • #4
        Tvivlar att allt för många vill se sina smultronställen bli invaderade =)
        Och om dom nu har några bra spots där ute betyder det ju att dom redan har tillgång till båt kanske.

        Ekolod och sjökort så ska du nog kunna hitta dina "egna" smultronställen tids nog. Kan ju alltid åka runt och kika vart andra sitter och fiskar annars =)
        Gone Fishing!

        Kommentera


        • #5
          Beror nog på att fisket efter gädda,abborre och gös i vattnen runt Tyresö är stendött. Precis som det blivit i halva Östersjön. Vissa delar typ Muskö-området har det blivit en lyckträff att få en gädda eller gös. Inplanterad öring (put and take) har ju räddat fisket för många.
          Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

          Kommentera


          • #6
            Hejsan, i och utanför Erstaviken brukar det gå en del öring fiska av stränderna 0-5 meters djup nu på våren samt strandnära grynnor. Stränderna får gärna ha lite stenar som sticker upp som ger lite skydd.

            Straxt utanför Erstaviken finns även där ett par fina ställen, ett tips är att du plockar fram sjökortet och studerar det närmre och så är det bara att fiska av det du tror kan vara spots. Skitfiske på dig.
            http://www.smackibacken.se Resor
            http://puls.smackibacken.se Blogg
            http://www.bindsex.se Flugor

            Kommentera


            • #7
              Gammal tråd, men jag skriver ändå. -Hur har det gått med fisket vid Erstavik, fått något? Eller någon annan som vet om det fångats några fina fiskar där i år?

              Det var några år sedan jag fiskade gädda där, men min bild av det hela är att det är hyffsat bra längst in i viken. Inga "gigantiska fiskar", den största låg på ca 6 kg, men jag har å andra sidan bara varit där ett fåtal gånger. Har även försökt fiska HÖ där, senast i våras, men aldrig fått något själv. Känner dock de som haft väldigt bra utdelning i området kring badplatsen längst in.

              En kompis har en båt liggandes där och vi tänkte ta en gäddtur om några veckor. Antagligen lite för tidigt på säsongen men något borde man väl få. Får hoppas att temperaturen lugnar ner sig lite nu till början av hösten så att de blir lättare att komma åt de lite större gäddorna.

              Kommentera


              • #8
                Vet några fina platser en liten bit utanför Erstaviken dit jag brukar åka ibland men just nu dvs Aug är det för varmt för att fiska gädda där ..

                PM a om du vill veta mer
                www.andreelures.se

                Kommentera


                • #9
                  Har bott i Tyresö o. vi hade sommar stuga i Erstaviken. Det var grymma gädd-gös vatten på 70-80-talet.Fanns även piggvar,ål o.stor abborre. Farsan fick en gädda på 15,4kg,men det var 1979. Kusinen fick en på 11kg o. jag fick en på 7kg. Sen har de fångat en öring på 11kg,men det var på nät. Har hört att fisket har blivit sämre,tyvärr. Men du kan ju pröva mittemot bad platserna mot bergshällorna,före båtbryggan,där de har byggt lyxvillorna!. Sen ska du pröva på ingarö sidan ska det finns en ö, Gåsö . Där ska det finnas en grynna finns säkert på sjökortet,pröva på djup sidan. Rekomenderas dra drag,farsan körde mycket me röd/vit hi-lo. Sen kan du åka till Breviken o. fiska havsöring,jäkligt fina ställen. Vet inte hur långt det är men bara kolla sjökortet. Hör gärna av dej om det blir nåt till nästa år.kör hårt!DET VAR BÄTRRE FÖRR!!!!!

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av ENZO III Visa inlägg
                    Hej!!

                    Jag har nyss skaffat båt i erstaviken vid tyresö. behöver nu hjälp med att hitta fina fiskeplatser för att fiska abborre, gädda och öring. båten är en 5 meters styrpulpet, så jag kan ta mig ganska långt ut med den.

                    Den som är villig att visa mig några fina ställen får självklart en garanterad fiskeplats i båten.



                    Mvh/ ENZOIII
                    Hej Enzo;

                    Vi, Roffe Wall, Nikolai Hammari, Kjell Lagergren och jag, spinnfiskade mycket runt Tyresö åren 1957 - 1971 efter både Abborre, Gädda och Havsöring...

                    Från norr till söder runt öarna Älgön, Ägnö, Härsö, Ängsö, Gränö och Kalvholmen var Gäddfisket otroligt bra om man kastade med Bomber, Cisco Kid och Swim Whizz wobbler...

                    Vid vissa av ovan nämnda områden kunde man även hitta punkter som besöktes frekvent under vår och höst av Havsöring. Norska Krokodildraget och ABU Tobydraget var klara havsöringsfavoriter på den tiden...

                    När det gällde Abborre som fanns överallt fungerade maraboujiggar extremt bra under hela öppetvattensäsongen och Aglia-spinnare då vattnet var lite varmare...

                    Om du utgår från ovan nämnda områden och fiskar dig fram runt öar och grynnor kommer du att hitta dina egna "Hot Spots" värda att memorera och återkomma till i framtiden ...

                    Go for the Big Ones!

                    http://www.trumman.com/fisketips.htm
                    Old Firehand

                    www.trumman.com

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Erguwi, 2008-07-25, 14:35
                    32 svar
                    13 268 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg DuffelDad  
                    Startad av v_skogh, 2008-09-17, 14:45
                    106 svar
                    14 813 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Dizzad
                    av Dizzad
                     
                    Startad av Young Waterfoot, 2023-05-20, 17:36
                    5 svar
                    612 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Cosmoz 08  
                    Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
                    3 svar
                    268 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Caben
                    av Caben
                     
                    Arbetar...
                    X