hjälp mig att hitta fisken runt erstaviken!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hjälp mig att hitta fisken runt erstaviken!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
    Hej Enzo;

    Vi, Roffe Wall, Nikolai Hammari, Kjell Lagergren och jag, spinnfiskade mycket runt Tyresö åren 1957 - 1971 efter både Abborre, Gädda och Havsöring...

    Från norr till söder runt öarna Älgön, Ägnö, Härsö, Ängsö, Gränö och Kalvholmen var Gäddfisket otroligt bra om man kastade med Bomber, Cisco Kid och Swim Whizz wobbler...

    Vid vissa av ovan nämnda områden kunde man även hitta punkter som besöktes frekvent under vår och höst av Havsöring. Norska Krokodildraget och ABU Tobydraget var klara havsöringsfavoriter på den tiden...

    När det gällde Abborre som fanns överallt fungerade maraboujiggar extremt bra under hela öppetvattensäsongen och Aglia-spinnare då vattnet var lite varmare...

    Om du utgår från ovan nämnda områden och fiskar dig fram runt öar och grynnor kommer du att hitta dina egna "Hot Spots" värda att memorera och återkomma till i framtiden ...

    Go for the Big Ones!

    http://www.trumman.com/fisketips.htm
    Old Firehand

    www.trumman.com
    Inte för att vara den som är den, men trådstarten är tio år gammal och jag misstänker att den som bumpade är ett troll...
    Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av Fisktutte Visa inlägg
      Inte för att vara den som är den, men trådstarten är tio år gammal och jag misstänker att den som bumpade är ett troll...


      Inte för att vara den som är den, men trådstarten är tio år gammal och jag misstänker att den som bumpade är ett troll...



      Hej Ola;
      Försök att vara lite positiv!! Även om trådstarten är gammal vågar jag tveklöst påstå att fiskevattnen är ännu äldre och kan ge bra resultat för den som fiskar med rätt beten, på både gamla och nya "Hot Spots" samt med rätt teknik och lite envishet...

      Sittande fågel får ingenting!

      Old Firehand

      www.trumman.com
      Senast ändrad av Old Firehand; 2015-10-19, 18:34.

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Erguwi, 2008-07-25, 14:35
      32 svar
      13 238 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg DuffelDad  
      Startad av v_skogh, 2008-09-17, 14:45
      106 svar
      14 773 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Dizzad
      av Dizzad
       
      Startad av Young Waterfoot, 2023-05-20, 17:36
      5 svar
      602 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Cosmoz 08  
      Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
      3 svar
      261 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Caben
      av Caben
       
      Arbetar...
      X