Fiske i Nederländerna. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Nederländerna.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiske i Nederländerna.

    Jag bor sedan en tid tillbaka i Nederländerna och har äntligen tagit mig i kragen och plockat ned spö och fixat Vispas (Nationellt fiskekort). Enda problemet jag har är att jag inte har den blekaste aning om var det finns fisk. Har läst igenom lite holländska forum och googlat runt men inte hittat det jag vill ha.

    Har inte tillgång till trailad båt och kommer heller inte att skaffa någon då jag inte kommer bli kvar allt för länge. Så jag söker främst vatten där jag kan fiska från land, eventuellt hyra stabil kajak. Men även generellt intressanta vatten är av intresse för potentiella längre turer.

    Gärna tar jag emot tips i Amsterdam och dess omgivning (Även Utrecht, Haarlem osv.) det behöver inte vara några extrema vatten utan bara någonstans det finns fisk (söker predatorfiskar, alltså inte karppölar). Har varit runt och kastat i lite här och där så som, Amstel, Rijnkanaal, Nieuwe Diep, Zeeburg osv. Ska prova mig fram lite mer i IJ då jag hör att det finns gott om gös.

    Hur som helst har någon erfarenhet av fiske i Amsterdams omgivningar, och kan dela med sig av något som helst tips. Ska även ta mig ut till någon butik och höra runt.

    Tack för eventuella svar,
    L

  • #2
    Hej,
    Jag bor i Belgien och fiskar ofta i Rotterdams området.Vilken vispas har ni?

    Kommentera


    • #3
      Har det blivit några stora GÄDDOR ?

      http://www.metersnoeken.nl/120plusteammetersnoeken/

      Ha ett Gott 2017 Fiske År !

      Kommentera


      • #4
        Det finns ju någon video med Gunki där de åker runt på floderna samt i bräckvattendeltan. Det senare skall tydligen vara bra för såväl gös som gädda och borre.

        Edit: De fiskar mycket runt strukturer så som broar och pålar i floderna. Jag kan tänka mig att 'streetfisket' kring sådana floder är rätt bra.

        Kommentera


        • #5
          Bump, är du fortfarande bosatt där nere? Finns möjlighet till b&b samt fiskesällskap om en reser ner?

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Erguwi, 2008-07-25, 14:35
          32 svar
          13 269 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg DuffelDad  
          Startad av v_skogh, 2008-09-17, 14:45
          106 svar
          14 828 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Dizzad
          av Dizzad
           
          Startad av Young Waterfoot, 2023-05-20, 17:36
          5 svar
          615 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Cosmoz 08  
          Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
          3 svar
          271 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Caben
          av Caben
           
          Arbetar...
          X