Dubai över jul - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dubai över jul

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Dubai över jul

    Hej,
    Postade precis i "Havsfiske" delen men det kanske borde ha varit postat här?

    Ska till Dubai med familjen över jul och jag kan nog få loss en halvdag eller tom heldag för att passa på att fiska.

    Har ni några tips här? Allt är av intresse

  • #2
    Inga problem. Jag raderade den andra :-)
    Mvh:
    //Kenneth

    Kommentera


    • #3
      Jag var nere för ca 5 år sedan i maj med jobbet och var sugen på att komma ut och fiska så jag drog ner till Dubai Marina och snackade med ett företag som chartrade båtar för fiske. Tyvärr var dessa tjusiga båtar lite över mitt pris men då satte dom mig i kontakt med en båtägare som löste en billigare båt och jag förhandlade ner priset till ca 1500kr för en halvdag. 7,5 m båt (lite äldre modell) med dubbla 175hk Hondamotorer samt kapten. Vi drog ut vid soluppgång en bra bit och trollade efter Kingfish och Barracuda och fick ca 10 Barrucudor upp till ca 5kg. Härlig tur men då de hade överdimensionerade utrustningar så var det ingen större fajt. Bokade efter den dagen en halvdag till men då utgick vi från hamnen kl.12 och det var jäkligt varmt. Blev endast bottenmete långt ute i en farled och det gav ingenting. Vet inte hur fisket är vid den här tiden på året men åk som sagt ner till marinan och hör med dom.
      Om du tänkte fiska från land så glöm inte att du måste köpa diverse licenser för att få fiska.
      Trevlig resa!

      Kommentera


      • #4
        Stort tack!
        Det var något liknande jag hade tänkt mig. Ut med båt en halv eller heldag. Behövs inget "artspecifikt" fiske mer bara känslan av att få fiska lite som är det viktiga. Då ska jag ta och kolla upp vilka möjligheter som finns!

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Erguwi, 2008-07-25, 14:35
        32 svar
        13 268 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg DuffelDad  
        Startad av v_skogh, 2008-09-17, 14:45
        106 svar
        14 813 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Dizzad
        av Dizzad
         
        Startad av Young Waterfoot, 2023-05-20, 17:36
        5 svar
        612 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Cosmoz 08  
        Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
        3 svar
        268 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Caben
        av Caben
         
        Arbetar...
        X