Fladenbåtarna... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fladenbåtarna...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fladenbåtarna...

    Tjenare!

    Är sugen på att åka ut med fladenbåtarna för att fiska makrill samt pillemeta lite. Någon som varit där den senaste tiden, själv var det 5 år sedan jag var där. Fint makrillfiske vilket alltid är trevligt...hoppas på knot, glyskolja och lite plattfisk på metet. Är där plats att meta på en vanlig tur eller köt de specialturer för det?


    Jag åker från Malmö, kanske någon som är sugen på att hänga med. Tänkte mig en vardag runt den 17 - 19 juli alternativt någon av de två nästkommande helgerna...vad sägs? Kan vara tre pers i bilen...

    Ha det!

  • #2
    Tjenare!
    Jag åkte ut på en 8h tur förra året o metade på en helt vanlig tur. Farsan fiskade makrill... Vi ihop fick 6-7 olika arter... Jag metade med mussla och fick Plattfisk, knot, torsk, bergstorsk, vitling, (makrill (inte på mete)), Vrak och en tobis... Jag metade med nätat mussla som jag köpte i affären där man betalar för turen... Jag hade 1 burk och den räckte ca halva tiden...Det var hugg... ca,,,,,, HELA tiden på musslorna (2 krokar) fick flera dubbleer b.la på vitling och plattfisk. riktigt rolig tur och värt pengarna!
    På 8h turen körde vi 2h ut... 4h fiske 4h åååååka

    Kommentera


    • #3
      Hörs mycket intressant! Ingen som är sugen på att hänga på. Lite dyrt (och tråkigt) att åka själv.

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Erguwi, 2008-07-25, 14:35
      32 svar
      13 268 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg DuffelDad  
      Startad av v_skogh, 2008-09-17, 14:45
      106 svar
      14 813 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Dizzad
      av Dizzad
       
      Startad av Young Waterfoot, 2023-05-20, 17:36
      5 svar
      612 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Cosmoz 08  
      Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
      3 svar
      268 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Caben
      av Caben
       
      Arbetar...
      X