Laduviken - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Laduviken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av gabbu Visa inlägg
    det skulle förvåna mig jättemycket eftersom jag aldrig sett minsta tecken på karp! jag har fått frågan flera gånger av förbipasserande. Skulle vara roligt men otroligt om det stämde.

    Det var en del år sedan och det är inte otroligt att det gjordes provutsättningar där. Det näraliggande Lappkärret i Frescati lär det ha satts ut gräskarp i tidigare också. Hur ser man tecken på sådant förresten?
    Faktum är att de fått karp i Mellansjön (p&t-sjön på Värmdö där jag tillsynade) på räka. Såg inga som helst tecken på karp där innan dess
    I det fallet kan man i.o.f.s. misstänka tjuvutsättning.

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av PÅK Visa inlägg
      Det var en del år sedan och det är inte otroligt att det gjordes provutsättningar där. Det näraliggande Lappkärret i Frescati lär det ha satts ut gräskarp i tidigare också. Hur ser man tecken på sådant förresten?
      Faktum är att de fått karp i Mellansjön (p&t-sjön på Värmdö där jag tillsynade) på räka. Såg inga som helst tecken på karp där innan dess
      I det fallet kan man i.o.f.s. misstänka tjuvutsättning.
      Skulle vara intressant att höra vilket år det var du hörde de här. Fiskade 3 månader i sträck i laduviken (sjukskrivning för spricka i benet) och fick faktiskt frågan 4-5 ggrr av förbipasserande (om karp planterades ut i vattnet). Måste säga att jag blev förvånad. Vet inte hur man ser tecken på karp men jag har fiskat där kontinuerligt i 10 år o har aldrig sett några vak från annat än gädda o vitfisk som mört o ruda. Jag kan givetvis ha fel, skulle bli glad om så var fallet men har inte hittat någon info om att man har satt ut karp i laduviken. Hörde att de ville plantera in gös i sjön så att den kunde innefattas av sportfiskekortet. PLanerna gick i stöpet.
      Kanske folk som tjuvutsätter men har heller inte sett några som riktar fisket efter karp. kanske borde fiska på natten :P

      Kommentera


      • #13
        dags att lufta tråden lite... Min kompis fick en karp på jerkbait, råkade kroka den i ryggen. så det var nog som han gubben sa då...

        Kommentera


        • #14
          Någon som fiskat här nyligen? Några tips?

          Kommentera


          • #15
            Inte nyligen men tipsen är väl de ställena man kommer åt från land. Vid lilla bron går det att få gädda och gott om plats att kasta samt i skogen vid hopparbacken finns en större träbrygga.

            Kommentera


            • #16
              Har fiskat både abborre och gädda här de senaste åren men har ännu inte lyckats dra upp något. Jag minns att det brukade vara ganska bra med fisk tidigt 2000 men numera verkar det nästan helt dött. Däremot har jag fått en del fina gäddor vid runt Uggleviken och Ålkistan senaste somrarna så prova där!

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Erguwi, 2008-07-25, 14:35
              32 svar
              13 276 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg DuffelDad  
              Startad av v_skogh, 2008-09-17, 14:45
              106 svar
              14 829 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Dizzad
              av Dizzad
               
              Startad av Young Waterfoot, 2023-05-20, 17:36
              5 svar
              615 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Cosmoz 08  
              Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
              3 svar
              272 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Caben
              av Caben
               
              Arbetar...
              X