Fiske runt Piteå - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske runt Piteå

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiske runt Piteå

    Jag ska upp till Piteå i miten av Juli och letar efter bra fiske inom max 20 mils radie. Att hyra båt kan vara ett alternativ och jag är mest sugen på ädelfiske då jag aldrig fiskat exempelvis öring, men gädda och aborre kan också vara ett trevligt alternativ!

    (Eftersom jag inte är så hemma på ädelfiske får ni gärna tipsa om lite trevliga beten också )
    Senast ändrad av Alarma; 2007-05-27, 17:31.

  • #2
    innom 20 mils radie, ja då har du ju hur mkt vatten som helst att fiska på, är du ute efter harr så rekomnderar jag varmt åbyälven mot långträskhållet

    Om du är ute efter lite öring rekomenderar jag Varjisån=)

    Lax och öring brukar dom väll få mot sikfors i piteälven, men ja vet inte hur bra de är i mitten av juli

    men om du har 20 mils radie är du ju bara å hitta nån karta och sätta dig och spana efter nå intressanta vatten, finns ju som sagt nästan hur mkt som helst =)

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av palten Visa inlägg
      innom 20 mils radie, ja då har du ju hur mkt vatten som helst att fiska på, är du ute efter harr så rekomnderar jag varmt åbyälven mot långträskhållet

      Om du är ute efter lite öring rekomenderar jag Varjisån=)

      Lax och öring brukar dom väll få mot sikfors i piteälven, men ja vet inte hur bra de är i mitten av juli

      men om du har 20 mils radie är du ju bara å hitta nån karta och sätta dig och spana efter nå intressanta vatten, finns ju som sagt nästan hur mkt som helst =)
      Javisst, men finns det några erkännt bra vatten så är det en fördel, slipper man åka långt i onödan, men jag kan tänka mig å göra en ganska rejäl tur iaf

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Alarma Visa inlägg
        Javisst, men finns det några erkännt bra vatten så är det en fördel, slipper man åka långt i onödan, men jag kan tänka mig å göra en ganska rejäl tur iaf
        Byskeälven om du är sugen på lax, alternativt åbyälven där du även kan ha ett fint harrfiske. Piteälven i arnemark finns ett fint stäle där du kan fiska från land efter lax.

        Alterälven i norrfjärden tas d grovgädda varje år ända från sjön nedanför kyrkan i samhälet till mynningen!

        däremot om du är sugen på grov insjööring så har du svanisträsket utanför boden, kanske på gränsen inom 20 mils radien men men....
        Ska dit i helgen å fiska efter dessa giganter, premiärturen dit för min del. Hellt sjukt att jag aldrig varit dit en enda gång, nästan så man skämms!
        www.campsvanis.se

        Kommentera


        • #5
          hehe, å så finns de ju jävrebodarna, gödisplatsen uno :P

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Jompen Visa inlägg
            Alterälven i norrfjärden tas d grovgädda varje år ända från sjön nedanför kyrkan i samhälet till mynningen!
            Hur går det att köra upp från mynningen med båt? Klarar man proppen?

            MVH, P

            Kommentera


            • #7
              Alterälven e sjuk grund! Ett annat hett gäddställe å abborre för den delen också är juh Kallaträsket. Båt är dock ett måste där. Annars kan du komma in på Pites bästa fiskebutik på Bergsviken och fråga efter Danne så löser sig allt =)
              ---> www.wildlifemedia.se <---

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Snirpex Visa inlägg
                Alterälven e sjuk grund! Ett annat hett gäddställe å abborre för den delen också är juh Kallaträsket. Båt är dock ett måste där. Annars kan du komma in på Pites bästa fiskebutik på Bergsviken och fråga efter Danne så löser sig allt =)
                Det ska jag göra! Brukar åka förbi den affären när jag är uppe i Pite!
                Hittar förresten inte "Kallaträsket" på varken eniro eller hitta.se... Kan man få hjälp att lokalisera?

                Kommentera


                • #9
                  Kalaträsket ska det vara! Svänger av 373:an i början av Stockbäcken.. Cirkus 2 mil utanför Pite. Skit fiske!
                  ---> www.wildlifemedia.se <---

                  Kommentera


                  • #10
                    Hejsan
                    Jag lånar tråden och tar upp den efter en jävla massa år
                    Jag bor i piteå och vill ha något ställe inte alls långt från där jag bor där man kan fiska harr, öring osv.
                    Och då undrar jag, går det att fiska i arnemark - Isåfall var?Hur? Var brukar fisken stå
                    Och jag har också kollat på borgforsälven - Kan ni skriva en vägbeskrivning från arnemark. Vad funkade i den älven?
                    Tack för svar

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Erguwi, 2008-07-25, 14:35
                    32 svar
                    13 240 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg DuffelDad  
                    Startad av v_skogh, 2008-09-17, 14:45
                    106 svar
                    14 776 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Dizzad
                    av Dizzad
                     
                    Startad av Young Waterfoot, 2023-05-20, 17:36
                    5 svar
                    602 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Cosmoz 08  
                    Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
                    3 svar
                    262 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Caben
                    av Caben
                     
                    Arbetar...
                    X