Vallentunasjön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vallentunasjön

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Vallentunasjön

    Hej!

    Någon annan på forumet som fiskar i sjön? Tänkte mest på gös och gädda.

    Om någon inte vill skriva i tråden så kan vi utbyta lite tips via PM.

    Mvh
    http://www.silverbums.com

  • #2
    sjön e giftig av allt utsläpp.

    Kommentera


    • #3
      jag skulle aldrig fiska där inte ens bada, mvh

      Kommentera


      • #4
        Hej Karkki.
        Jag är uppväxt i Täby kyrkby och har fiskat där under hela min ungdom.Har dryga 20 tal Gösar på mitt samvete(endast 7-8 st har fått gå tillbaka)*skäms*men min största fisk någonsin var en Gös på 8.2 kg tagen just där i vallentunasjön.Flyttade därifrån men minnena lockade och jag for tillbaka för att prova lyckan ett antal år senare och möttes av tjuvfiskare och mkt sträng bevakning av fisket.Löste ett fiskekort och fiskade men utan resultat,helt enkelt utfiskat enligt min uppfattning.Tragist och trist.
        Gott råd,håll tyst om bra ställen.Mvh Lapinkulta som just nu är i Mjölby och svartån för att ta rekord-färnan =P

        Kommentera


        • #5
          Gammal tråd. Nån som fiskat där nyligen? Utfiskat lär den inte vara för de fick upp mängder med gös under projektet när de rensade sjön från vitfisk. Gösen åkte tillbaka dock.

          Kommentera


          • #6
            Har slängt lite i vallentunasjön sen hösten förra året, blivit några gäddor, ett par borrar och 1 gös. Har bara kunnat stå från land, vore kul att testa från båt. Finns det någon bra ramp till sjön? Har båt på trailer men inte lyckats lokalisera någon bra. Alternativt om någon vill ha sällskap i sin båt så hakar jag gärna på och testar lite i sjön, har el-motor att ta med om man bara har roddbåt.

            Kommentera


            • #7
              Wirséns väg (vid fotbollsplanen) om du svänger väster på Bällstavägen finns en ramp.

              Kommentera


              • #8
                Jag här fiskat en hel del i Vallentunasjön mellan 2009-2012 och dragit gäddor upp till 7kg och gösar upp till 3kg på vertikaljigg. Innan dess så började jag min fiskekarriär i sjön då vi hade husvagn på campingen vid Nygård.

                Sjön är så vitt jag vet endast övergödd och inte särskilt förgiftad. Jag har iaf ätit både gös och abborre därifrån utan att tveka.

                Vid Nygårds camping går det utmärkt att sjösätta en gummibåt eller biltaksbåt medan man kan sjösätta större båt med trailer vid Gustavsudde.
                Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

                Kommentera


                • #9
                  2013

                  Den är övergödd inte förgiftad. Nån som fiskade under där under 2013? Fixade båtplats där förra året så nu ska jag ut och testa lyckan. Stor sjö så det lär bli lite testande innan slutsats kan dras.


                  Ursprungligen postat av Fisktutte Visa inlägg
                  Jag här fiskat en hel del i Vallentunasjön mellan 2009-2012 och dragit gäddor upp till 7kg och gösar upp till 3kg på vertikaljigg. Innan dess så började jag min fiskekarriär i sjön då vi hade husvagn på campingen vid Nygård.

                  Sjön är så vitt jag vet endast övergödd och inte särskilt förgiftad. Jag har iaf ätit både gös och abborre därifrån utan att tveka.

                  Vid Nygårds camping går det utmärkt att sjösätta en gummibåt eller biltaksbåt medan man kan sjösätta större båt med trailer vid Gustavsudde.

                  Kommentera


                  • #10
                    Glöm bara inte det dyra fiskekortet.
                    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Erguwi, 2008-07-25, 14:35
                    32 svar
                    13 263 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg DuffelDad  
                    Startad av v_skogh, 2008-09-17, 14:45
                    106 svar
                    14 809 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Dizzad
                    av Dizzad
                     
                    Startad av Young Waterfoot, 2023-05-20, 17:36
                    5 svar
                    611 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Cosmoz 08  
                    Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
                    3 svar
                    268 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Caben
                    av Caben
                     
                    Arbetar...
                    X