Kävlingeån vid Flyinge? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kävlingeån vid Flyinge?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Kävlingeån vid Flyinge?

    Har blivit hästänka och undrar därför hur gäddfisket är i Kävlingeån vid Flyinge?
    Vad är det som gäller så här på höstkanten och finns det möjligheter att köpa fiskekort i Flyinge? /Axel

  • #2
    Tjena

    Bor själv i Flyinge och fiskar varje dag nästan, Just nu tycker jag att ytfiske funkar bra.
    Fiskekort ....well du kan fråga markägare om du får fiska.

    Sjäv bor jag på Västergård om du känner till Flyinge?

    /Öjje

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Öjje73 Visa inlägg
      Tjena

      Bor själv i Flyinge och fiskar varje dag nästan, Just nu tycker jag att ytfiske funkar bra.
      Fiskekort ....well du kan fråga markägare om du får fiska.

      Sjäv bor jag på Västergård om du känner till Flyinge?

      /Öjje
      Hej, Har du provat fiska under bron? Går där att plocka någon enstaka abborre tror du?
      Hade varit kul om man kunde fiska där, då jag själv inte har så långt ut dit!

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Öjje73 Visa inlägg
        Tjena

        Bor själv i Flyinge och fiskar varje dag nästan, Just nu tycker jag att ytfiske funkar bra.
        Fiskekort ....well du kan fråga markägare om du får fiska.

        Sjäv bor jag på Västergård om du känner till Flyinge?

        /Öjje
        Har det blivit några storgäddor där uppe? Är det mycket folk som fiskar där?

        Kommentera


        • #5
          Under bron har jg aldrig fiskat faktikst. Jag har båt nämligen och brukar jerkfiska väldigt mycket. Har tagit rätt mycket stora gäddor ner åt ån på våran mark.

          Skall ner idag tänkte jag och känna av fisket. De har nämligen muddrat ån och jag tror att detta kommer att påverka fisket en del. Dock till hösten tror jag att gäddfisket kommer blir sjuktbra.

          För att svara på din fråga Martinus så är det inte så mycket folk som springer på vår mark iallafall. Jag brukar ha örnkoll på folket som är på vår mark. Eftersom det har skräpats ner väldigt mycket hos.

          Jag tror om du skall ta abborre skall du köra på jättesmå vobberls, har tagit massa av dessa 1000 bröder, dock inget stort än.

          Kommer att köra med skitters idag för att se om vikan locka upp nån 8 kg eller över idag.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Öjje73 Visa inlägg
            Under bron har jg aldrig fiskat faktikst. Jag har båt nämligen och brukar jerkfiska väldigt mycket. Har tagit rätt mycket stora gäddor ner åt ån på våran mark.

            Skall ner idag tänkte jag och känna av fisket. De har nämligen muddrat ån och jag tror att detta kommer att påverka fisket en del. Dock till hösten tror jag att gäddfisket kommer blir sjuktbra.

            För att svara på din fråga Martinus så är det inte så mycket folk som springer på vår mark iallafall. Jag brukar ha örnkoll på folket som är på vår mark. Eftersom det har skräpats ner väldigt mycket hos.

            Jag tror om du skall ta abborre skall du köra på jättesmå vobberls, har tagit massa av dessa 1000 bröder, dock inget stort än.

            Kommer att köra med skitters idag för att se om vikan locka upp nån 8 kg eller över idag.
            Nå, hur gick det? Blev det några fisk(ar)?

            Kommentera


            • #7
              Öjje -är det ni som har marken nedströms bron på Flyingesidan dvs Eslövs kommun?
              [FONT="Arial Black"]Team Beast Bloggen[/FONT]

              Kommentera


              • #8
                Hej,

                Fisket var dåligt tycker jag, fick några småborrar bara, jag testade alla typer av vobblers. Men igär var det kass. Skall kanske ner en sväng innan det blir mörkt.

                Jag har byggt en liten brygga där jag har två st båtar, ja vi har marken som går mot eslöv.

                Fiskar ni själv mkt i ån?

                Vi borde kanske synka oss nån dag?

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Öjje73 Visa inlägg
                  Hej,

                  Fisket var dåligt tycker jag, fick några småborrar bara, jag testade alla typer av vobblers. Men igär var det kass. Skall kanske ner en sväng innan det blir mörkt.

                  Jag har byggt en liten brygga där jag har två st båtar, ja vi har marken som går mot eslöv.

                  Fiskar ni själv mkt i ån?

                  Vi borde kanske synka oss nån dag?

                  OK!

                  Jo du jag har fiskat från och till på dessa sträckor sen jag var ca 14 år dvs runt 18 år nu (usch vad man har blivit gammal). Själv uppvuxen i S.Sandby och bland annat klasskompis med tidigare indendentens (Flyinge kungsgård) dotter. Har iprincip fiskat av allt från Revinge ner till Gårdstånga men absolut mest sträckorna Skatteberga - Gårdstånga kyrka. Spinn jerk och mete har det blivit varav senare år nästan uteslutande mete.

                  Visst kan vi synka oss och rapportera om våra respektive framgångar så väl som motgångar.

                  Mvh
                  Staffan
                  [FONT="Arial Black"]Team Beast Bloggen[/FONT]

                  Kommentera


                  • #10
                    Fisket i ån har blivit mkt sämre nu, efter att de har muddarat hela ån, har lagt timmar nu men det är bara smått som tar. Jag kommer rikta in mig på Löddeå nu.
                    Skulle tro att det tar nog ett tag innan fisket tar sig efter det stora mudder jobb de utfört

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Erguwi, 2008-07-25, 14:35
                    32 svar
                    13 238 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg DuffelDad  
                    Startad av v_skogh, 2008-09-17, 14:45
                    106 svar
                    14 773 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Dizzad
                    av Dizzad
                     
                    Startad av Young Waterfoot, 2023-05-20, 17:36
                    5 svar
                    602 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Cosmoz 08  
                    Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
                    3 svar
                    261 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Caben
                    av Caben
                     
                    Arbetar...
                    X