Fiske runt Finspång - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske runt Finspång

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiske runt Finspång

    Är nyinflyttad och behöver tips på fiskeställen för gädda och gös. Gärna om någon vet sjöar där man även kan hyra båt.

  • #2
    Jag är Finspångare, och skulle kunna ge dej lite tips. Msn kanske?

    Kommentera


    • #3
      jag är gammeldags och använder inte msn och dylikt så trådsvar passar mig bäst
      Mvh
      Mattias

      Kommentera


      • #4
        Hehe okej. Utanför Finspång finns ju Glan, vilket är det bästa alternativet om du ska ha gös. Sen finns ju Dovern (som sitter ihop med Glan), som givetvis ger bra med fisk även den! Resten av sjöarna är av mindre storlek, där gädda och abborre dominerar, och vissa går även att få gös i. Men bestånden är inget att hurra över. Finns mycket P&T-sjöar i utkanten av Finspång, hojta om du vill ha info om dom oxå! Båtuthyrning vet jag tyvärr inget om, men det går säkert att kolla upp!

        Kommentera


        • #5
          trevligt att se lite finspångare här. tror det blir svårt att hyra båt vet ingen sjö där dom hyr ut båtar i finspångtrakten, ska du fiska efter gös är det nog som sagt glan som är bäst, gädda går i dom flesta sjöar

          Kommentera


          • #6
            Får nog tyvärr hålla med föregående talare att hyra båt i eller kring Finspång blir nog tyvärr svårt. Bleken och Näffsjön är annars två sjöar som har en del fin gädda, Skuten Dovern och Glan är ju aldrig heller fel.

            Kommentera


            • #7
              Från land har jag provat runt ekön samt doversund inga höjdarställen just vid de tillfällerna. Några gäddor som resultat, men ge gärna tips på bra landställen i dovern och glan då.
              Mvh
              Mattias

              Kommentera


              • #8
                Om du te x jobbar på Sapa så finns det en båt man kan låna gratis med motor, besin får du dock stå för själv. Övrigt så är Glanfisket toppen tycker jag men det krävs att man skall ha båt för att nå ut till djuphålorna och grunden. På Glan rekomenderar jag bottenmete och vertikal jigg. Tycker man får napp varje gång nästan på de. Dovern tycker jag för övrigt är seg fiskad. Har varit ute där ca 10 ggr utan någe speciella resultat att hurra för.

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av steffe Visa inlägg
                  trevligt att se lite finspångare här. tror det blir svårt att hyra båt vet ingen sjö där dom hyr ut båtar i finspångtrakten, ska du fiska efter gös är det nog som sagt glan som är bäst, gädda går i dom flesta sjöar

                  Cheeseball?

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Erguwi, 2008-07-25, 14:35
                  32 svar
                  13 268 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg DuffelDad  
                  Startad av v_skogh, 2008-09-17, 14:45
                  106 svar
                  14 813 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Dizzad
                  av Dizzad
                   
                  Startad av Young Waterfoot, 2023-05-20, 17:36
                  5 svar
                  612 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Cosmoz 08  
                  Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
                  3 svar
                  268 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Caben
                  av Caben
                   
                  Arbetar...
                  X