Isläget runt västervik - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Isläget runt västervik

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Isläget runt västervik

    Hade tänkt mig att dra till Västervik nästa vecka för lite gädd-och havsöringsfiske. Någon som har koll på om isen är borta i Gamlebyviken och på Gudingen?

  • #2
    Fiskar du Havsöring runt Gudingen? Vart tycker u att det är bäst fiske för Gädda då? Jag sj har funderat på att åka ut emot Västervik för att fiska HÖ!
    Mvh Johan

    Kommentera


    • #3
      Skulle tro att isen försvinner helt i Gamlebyviken om cirkus 2 veckor den är väldigt porös nu Gudingen har jag inte kollat på länge...

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av johanjakobsson Visa inlägg
        Fiskar du Havsöring runt Gudingen? Vart tycker u att det är bäst fiske för Gädda då? Jag sj har funderat på att åka ut emot Västervik för att fiska HÖ!
        Mvh Johan

        Brukar fiska HÖ på utsidan av Hasselö, brukar få en hel del där men även runt idö och utsidan av gränsö brukar ge bra med fisk. Gäddfisket brukar bli gamlebyviken och söder ut från västervik, finns även en del hotspot om man åker ner mot loftahammar på gudingen.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av MR.Nolimit Visa inlägg
          Skulle tro att isen försvinner helt i Gamlebyviken om cirkus 2 veckor den är väldigt porös nu Gudingen har jag inte kollat på länge...
          Så du tror alltså det tar ytterligare 2 veckor, jag som hade tänkt mig lite fiske i Gamlebyviken i slutet av nästa vecka. Jaja , får väl rikta in mig på HÖ en bit ut i skärgården, där bör de väl iaf vara isfritt.

          Kommentera


          • #6
            Vart lägger du i båten om du ska längre ut i skärgården då? Vad brukar du använda för drag för HÖ? Mot loftahammar? runt Björkö o den vägen in? Får du några stora där då? Vad använder du för drag o färger?

            Kommentera


            • #7
              Det ligger rätt mycket is i vikarna på Gudingen också var ute och kollade idag....

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av johanjakobsson Visa inlägg
                Vart lägger du i båten om du ska längre ut i skärgården då? Vad brukar du använda för drag för HÖ? Mot loftahammar? runt Björkö o den vägen in? Får du några stora där då? Vad använder du för drag o färger?

                Brukar lägga i inne vid centrum, vid preem macken eller ute på fiskecampet. Är möjligt att det fortfarande ligger is vid preem-rampen. Använder mest Vicke och Gladsax i rött och silver till HÖ, men har fått på en del andra färger oxå. Ja, runt Björkö finns några bra ställen men runt Lilla och stora Rätö (tjuvholmen) brukar det vara hett.
                Färger är blandat från dag till dag, men tex skitmört blåa beten brukar funka bra.
                Fiskar du mycket i Västervik eller?

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av MR.Nolimit Visa inlägg
                  Det ligger rätt mycket is i vikarna på Gudingen också var ute och kollade idag....
                  Tack för infon, du kan väl slänga iväg ett PM eller svar i denna tråd när det börjar bli isfritt, är grymt sugen på att åka ut nu.

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av henke82 Visa inlägg
                    Tack för infon, du kan väl slänga iväg ett PM eller svar i denna tråd när det börjar bli isfritt, är grymt sugen på att åka ut nu.
                    Absolut det gör jag

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Erguwi, 2008-07-25, 14:35
                    32 svar
                    13 269 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg DuffelDad  
                    Startad av v_skogh, 2008-09-17, 14:45
                    106 svar
                    14 827 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Dizzad
                    av Dizzad
                     
                    Startad av Young Waterfoot, 2023-05-20, 17:36
                    5 svar
                    614 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Cosmoz 08  
                    Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
                    3 svar
                    271 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Caben
                    av Caben
                     
                    Arbetar...
                    X