Havsöring från land Saltsjöbaden och Älgö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöring från land Saltsjöbaden och Älgö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Havsöring från land Saltsjöbaden och Älgö

    Sökernågon att utbyta tips om fisk från land i Saltsjöbaden och på Algö eller närområdet däromkring. Har bil och neoprenvadarna coh utrustningen i högsta hugg. Tacksam för tips! Kan bli din fiskekompis i Påsk! Någon fångsrapport i år eller erfarenhet från tidigare år tas tacksamt emot!

  • #2
    Ursprungligen postat av MrTwister Visa inlägg
    Sökernågon att utbyta tips om fisk från land i Saltsjöbaden och på Algö eller närområdet däromkring. Har bil och neoprenvadarna coh utrustningen i högsta hugg. Tacksam för tips! Kan bli din fiskekompis i Påsk! Någon fångsrapport i år eller erfarenhet från tidigare år tas tacksamt emot!

    prova stömmen utanför Älgö..hört att d e bra

    Kommentera


    • #3
      testa vid mellangårdsholmen vid vårgård, sen kan det även vara bra vid inloppet till vårgärdssjön. annars är ett hett tips att ta bilen till björkvik på ingarö.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Hansson25 Visa inlägg
        prova stömmen utanför Älgö..hört att d e bra
        Tack för svar! Menar du Fällström/Baggensfjärden, mellan Älgö och Ingarö? /Mårten

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Holme Visa inlägg
          testa vid mellangårdsholmen vid vårgård, sen kan det även vara bra vid inloppet till vårgärdssjön. annars är ett hett tips att ta bilen till björkvik på ingarö.
          Tack för tipset. Återkommer med en rapport, gör även detsamma du/ni som testar av området. Vore kul om vi kunde dela med oss lite av hur det går, från båt och land.

          Kommentera


          • #6
            Jag har hört att det ska finnas gott om havsöring vid Älgöbron, på höger sida(om du åker mot älgö), sett mycket folk fiska havsöring där och även hört fina ord om platsen. Har dock fiskat där en hel del, det ända jag fått är mindre gäddor, varken sett eller fått öring men eftersom så många nämner det så måste det väl finnas en och annan fisk.

            Skitfiske!

            Kommentera


            • #7
              Inget fel på vänstra sidan...heller...av Älgöbron dvs. Gott om öring där ända tills strömmingen sticker framåt försommaren. Såhär tidigt kan det funka bra med småbeten med hög bärighet och inte alltför yvig gång, typ Ludde 4 extremt långsamt hemtagen. Fortf för kallt i vattnet för stora beten med yvig gång tycker iaf jag.
              Smaksak kanske?
              Gör tvärsemot alla andra, dvs fiska utåt viken ist för in under bron så får du se på ...förhoppningsvis iaf.

              Sen har du ju alltid norra kanten av Erstaviken typ där du kommer åt att fiska från Dragedsviken - Strandvägen - badet....en bra promenadsträcka som brukar få släppa ifrån sig en del fisk...södra kanten funkar också bra men ligger ju lite längre ifrån...
              Senast ändrad av Stubben; 2009-04-06, 20:39.

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Gekas Visa inlägg
                Jag har hört att det ska finnas gott om havsöring vid Älgöbron, på höger sida(om du åker mot älgö), sett mycket folk fiska havsöring där och även hört fina ord om platsen. Har dock fiskat där en hel del, det ända jag fått är mindre gäddor, varken sett eller fått öring men eftersom så många nämner det så måste det väl finnas en och annan fisk.

                Skitfiske!
                Tack! Äglöbron har jag hört om förr, ska testa det. Vilka vattentemperaturer har du lyckats få öring på andra platserdå? Några speciella beten och tekninker som funkar tidigt på säsongen? Säg till om ni vill att jag postar resultat av fisket. Är du lokalt aktiva kanske vi kan dela en (annars hemlig) Google Maps-karta med utmarkerade spots och kanke ev. fiska ihop. Jag har skapat en sådan och börjat märka ut platser.

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Stubben Visa inlägg
                  Inget fel på vänstra sidan...heller...av Älgöbron dvs. Gott om öring där ända tills strömmingen sticker framåt försommaren. Såhär tidigt kan det funka bra med småbeten med hög bärighet och inte alltför yvig gång, typ Ludde 4 extremt långsamt hemtagen. Fortf för kallt i vattnet för stora beten med yvig gång tycker iaf jag.
                  Smaksak kanske?
                  Gör tvärsemot alla andra, dvs fiska utåt viken ist för in under bron så får du se på ...förhoppningsvis iaf.

                  Sen har du ju alltid norra kanten av Erstaviken typ där du kommer åt att fiska från Dragedsviken - Strandvägen - badet....en bra promenadsträcka som brukar få släppa ifrån sig en del fisk...södra kanten funkar också bra men ligger ju lite längre ifrån...
                  Härligt, tack för detaljerat svar! Verkligen frikostigt, som jag skrivit tidigare säg till om ni är lokala förmågor och vill dela en Google Maps-karta med hotspots och kanske slå följe någon gång. Ska kolla in Dragedviken mm också, tack. Använder du/ni vanliga båtsportskortet eller är något annat att rekommendera?

                  Kommentera


                  • #10
                    Twistern....pm.

                    Mkt nöje...

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Erguwi, 2008-07-25, 14:35
                    32 svar
                    13 236 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg DuffelDad  
                    Startad av v_skogh, 2008-09-17, 14:45
                    106 svar
                    14 773 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Dizzad
                    av Dizzad
                     
                    Startad av Young Waterfoot, 2023-05-20, 17:36
                    5 svar
                    602 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Cosmoz 08  
                    Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
                    3 svar
                    261 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Caben
                    av Caben
                     
                    Arbetar...
                    X