Någon som fiskat på Malta? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Någon som fiskat på Malta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Någon som fiskat på Malta?

    Ska på resa med jobbet till Malta i Maj. ...och jag har så klart utlovat att jag ska fixa en havsfiskedag där. Tips, guider, platser ... någon som har varit där eller har koll på hur man gör för att få en toppendag till sjös. Havs/båt fiske var min tanke !

  • #2
    Hur gick det!? Jag ska själv åka ner dit i år och undrar lite samma sak.. undrar också om du fick någorlunda koll på kustfisket?
    Med rätt teknik kan man k****a en mygga, sa den gamle mannen...

    Kommentera


    • #3
      Åker ner till Malta några gånger per år i tjänsten. Har varit inbokad för att åka ut med charterbåt 3ggr, alla gånger har det ställts in pga osäkert väder.

      Det enda fisket man ser är äldre rökande män som sitter och metar mört (typ multe?) med långa metspön. Sen vet jag att det är en hel del som spinnfiskar längs kusten och drar lite små- barracuda och dorados etc. Tänk svenskt kustfiske efter hö så kommer du nog ganska långt.

      Kolla med http://www.misterfish.com/ oftast nån i butiken som kan lite engelska och dem arrangerar charters.

      EDIT: Värt att tänka på. Flyger man mer Ryan så är det ingen direkt picknick att få med sig grejjerna ner utan att det kostar skjortan...
      Senast ändrad av ackeblack; 2012-01-13, 11:51.

      Kommentera


      • #4
        I La Valetta finns en lite Fiskeaffär som heter El Dorado, där jobbar en man son heter Carlos Arini. han har ett lite båt och under helje kan du boka med han en tur för 50 euros per dag, manen är en expert. Fiska överallt Barracudas, Dorados och Bonitos(lite tuna) lika till.

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Erguwi, 2008-07-25, 14:35
        32 svar
        13 273 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg DuffelDad  
        Startad av v_skogh, 2008-09-17, 14:45
        106 svar
        14 829 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Dizzad
        av Dizzad
         
        Startad av Young Waterfoot, 2023-05-20, 17:36
        5 svar
        615 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Cosmoz 08  
        Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
        3 svar
        271 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Caben
        av Caben
         
        Arbetar...
        X