Fiske i thailand (västkusten) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i thailand (västkusten)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiske i thailand (västkusten)

    Halloj!
    Ska iväg på en semester i några mån och tänkte höra om ngn har nått tipps ang fiske i thailand? kommer mestandels vara på lilla sverige (koh lanta) så gärna om ngn har några bra tipps på guider där?
    har fiskat på Lanta 3 gr tidigare och har haft ok fiske en av gångerna.
    Gärna om det finns några guider som inte enbart ängnar sig åt trolling och bottenmete.

    MVH Micke
    Min betes blogg:

    http://caesarlures.blogspot.com/

  • #2
    Kom hem för en vecka sedan. Denna gång Koh Lipe. Har varit i thailand 20+. Jag brukar inte (få) ägna mig enbart åt fiske men iaf några dagar. Denna gång tog jag inte med trollingspö utan lättare grejor. Det var inte ssk vettigt-ute på öarna där det finns fisk, finns det inga "fiskeguider". Mitt bästa råd är att rota fram gamla rapala magnum 11cm och 6500 och nåt i stil med 6' Ugly Stick. Kör sedan trolling med longtail brukar bli bättre utdelning om Du inte satsar riktigt rejält på off-shore....Vill du prova att kasta så ta med ett annat spö åxå. Dilemmat är att de lokala fiskarna som vet vilka flader och uddar man skall stryka med Longtail inte är ssk intresserade av att kasta. Men ta Du med företrädesvis jiggar å prova. Du kan åxå prova att kasta efter mindre tonfisk när den ansamlas. Tyvärr funkar även här "thailändska makrilldörjar" bäst.
    Vet inte om Du uppskattar höra detta-men ett 9' SeriesOne + UT 25 resulterade mest i akvariefiskar....Gods Speed!

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Erguwi, 2008-07-25, 14:35
    32 svar
    13 240 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg DuffelDad  
    Startad av v_skogh, 2008-09-17, 14:45
    106 svar
    14 776 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Dizzad
    av Dizzad
     
    Startad av Young Waterfoot, 2023-05-20, 17:36
    5 svar
    602 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Cosmoz 08  
    Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
    3 svar
    262 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Caben
    av Caben
     
    Arbetar...
    X