Fiske Aarhus/Århus - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske Aarhus/Århus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiske Aarhus/Århus

    Hej,

    Tänkte kolla om det är någon här på forumet som har fiskat i eller runt omkring Århus i Danmark?
    Kommer spendera stora delar av sommaren där och antagligen flytta dit i slutet av sommaren/början av hösten.

    Har fått några tips på ställen med bra fiske i sötvatten, men vill nu expandera kunskapen till mitt nyfunna intresse av kustfiske från land, med eller utan vadarbyxorna på.

    Alla tips mottages tacksamt, insjöfiske och kustfiske.

    Tack på förhand!

  • #2
    Inga tips fick du. Synd! Men du kanske har några att lämna, nu när du hunnit vara där en tid? Själv passerar jag snart förbi och tänkte passa på att blöta en krok när jag ändå är där så alla råd mottas med tacksamhet!

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
      Inga tips fick du. Synd! Men du kanske har några att lämna, nu när du hunnit vara där en tid? Själv passerar jag snart förbi och tänkte passa på att blöta en krok när jag ändå är där så alla råd mottas med tacksamhet!
      Bara veckopendlat än så länge, så inte blivit mycket fiske. Fiskat i hamnen 3ggr utan napp. Däremot går det fin bäcköring i Århus å, sett fina fiskar dras där men själv inte fått någon lycka (ännu). Både på spinnare och mete har dem nappat på för andra.

      Om du passerar genom Vejle finns det fina abborrar i ån. En Bekant drog även havsöring tidigare i år fjorden i höjd med E45'ans brofäste. Det är ju dock lite fel säsong nu men ser folk fiska där titt som tätt när man passerar förbi.

      Mer tips finns här:
      http://123nu.dk/Lystfiskeri/forum/fo...g-omkring-rhus

      Hoppas du finner vad du söker!
      Om du själv hittar något, dela gärna med dig!

      Kommentera


      • #4
        Uppdatering kring fisket omkring Århus;

        De sista veckorna har det blivit ett par turer ned till Århus hamn med omnejd.
        Sill, sej, torsk och någon form av simpa har det blivit.

        Har gjort en liten karta med olika fiskeställen jag testat (med och utan framgång).

        Kartan finns här

        Om någon skulle ha vägarna förbi är det bara slänga iväg ett PM till mig om ni vill ha sällskap på fisket!

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Relaterat

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Arbetar...
        X