Stora Vejle Å - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stora Vejle Å

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Tack. Verkar knepigt att fiska från mynningen enligt: http://www.dagkort.dk/images/pdf/Vejle%20Zone%201.pdf så får man ju inte fiska "i stan" eller i mynningen men den gäller ju bara om man har fiskekort för zon 1.
    Är det blåål eller vralåk?

    Kommentera


    • #12
      Halløj

      Der er mange fine aborre i st.vejle å, men pt. er den vist lukket af is :-)

      Der skal løses fisketegn på den lokale tankstation (Statoil tror jeg) for st.vejle å, samt det statslige fisketegn..

      Agn: levende fjordrejer er det helt store hit, men små skaller virker også godt.
      Til tider virker det som om at aborrene kun har rejer på menuen.

      Her er et link til den lokale klub der bestyrrer fiskeriet:
      http://www.ishojsportsfiskerklub.dk/stvejle.asp

      OBS: St.vejle Å ligger på sjælland tæt på København (Ishøj)

      Med venlig hilsen

      Kim

      Kommentera


      • #13
        Räkor er et hit, men där är dagar jigs fisket aggresivt over bunden är helt kanon!

        Kommentera


        • #14
          Hur bedrivs fisket i St Vejle Å bäst, har sett en hel det klipp på youtubde där det jiggas en del. Sen undrar om man behöver man några enorma kastlängder för att lyckas? Av kartor och youtubeklipp så verkar det ju inte vara en särskilt stor yta som ska fiskas av, men det kanske är fel uppfattat?

          Tacksam för svar! (börjar bli lite sugen på en fiske- och öltripp till Danmark i höst)

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av landfiskarn Visa inlägg
            Hur bedrivs fisket i St Vejle Å bäst, har sett en hel det klipp på youtubde där det jiggas en del. Sen undrar om man behöver man några enorma kastlängder för att lyckas? Av kartor och youtubeklipp så verkar det ju inte vara en särskilt stor yta som ska fiskas av, men det kanske är fel uppfattat?

            Tacksam för svar! (börjar bli lite sugen på en fiske- och öltripp till Danmark i höst)

            Kan du förmå dig att hiva iväg en jigg på mellan 5-10gr Jiggskalle en sisådär 7-8m så är du fullt kapabel till att fiska där.
            Själva fiskeplatsen är relativt liten och jag kastar en 10gr jigg över hela alltet om jag jag skulle vilja.

            Annars har vi både flugat, metat med löja, jiggat... egentligen funkar allt. Själv är jag lite frälst på Savagegears Soft 4play... =)
            Som danskarna och mina halv-landsmän säger, held og lykke...

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av Mijni Visa inlägg
              Kan du förmå dig att hiva iväg en jigg på mellan 5-10gr Jiggskalle en sisådär 7-8m så är du fullt kapabel till att fiska där.
              Själva fiskeplatsen är relativt liten och jag kastar en 10gr jigg över hela alltet om jag jag skulle vilja.

              Annars har vi både flugat, metat med löja, jiggat... egentligen funkar allt. Själv är jag lite frälst på Savagegears Soft 4play... =)
              Som danskarna och mina halv-landsmän säger, held og lykke...
              Nej nej man får inte önska lycka till (held og lykke) men endast skitfiske som vi på danska säger "Knæk og bræk" :-)

              Kommentera


              • #17
                Hur är fiskemiljön vid Vejle? Är det trevligt där?

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                Relaterat

                Collapse

                Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                Arbetar...
                X