Inblåst på Fröya, vad hittar man på? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Inblåst på Fröya, vad hittar man på?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Inblåst på Fröya, vad hittar man på?

    Åker till fröya i morgon bitti och inser att det inte kommer bli fiske från båt alla dagar 😞. Har packat med ett 11 fots spinnspö och undrar om det finns några skyddade platser att fiska där man kan fiska från land. Tips mottages mer än tacksamt då det blir första resan till just Fröya.

  • #2
    Är det gurvikdal du ska till? Där har man haft praktik i 5v.


    Det jag gjorde några dagar var fiske från bryggan, fick 2,5kg bleka med ett 2-12g 7fotsspö där har även fångats havskatt när jag varit där.


    Det finns även en del fina strömmar runt öarna, tyvärr måste man ha markägarens tillåtelse för att få gå på markerna (om jag minns rätt)

    Blåser det från norr kan ni alltid fiska i "fjorden" togs en 14kgs torsk där förra veckan.


    för övrigt så kan jag tipsa om hälleflundrafisket, där, har varit riktigt grymt iår, Riktar ni in er på det så finns det stor chans på fisk.
    Är det dåligt med fisk på topparna?
    Sök i strömmar mellan öar mm.

    Runt fiskodlingarna brukar det samlas fisk.

    Kvistflua var grymt för betesfisk.

    Sugna på turbåtsfiske? kolla så att det är bra med fisk dagarna innan, annars är det onödigt, totalt 4h resa med turbåten ToR.

    Han som har stället är bara sejfiskare, så han rekommenderar grunden, även om det är skit just nu.


    och det sista, tänk på säkerheten, höll själv på att dra rakt fören full fart rakt in i en lite för hög våg, var jävligt nära att allt skulle gått åt helvete :/ var nog 2-3m höga vågor + svallvågor från fiskfartygen på nån meter extra.

    Kommentera


    • #3
      Kommer att bo på titran rorbuer så jag kanske var lite missvisande i min fråga. Fjorden, var menar du? Har de in om man fiskar från annans mark eller är det okej om man sköter det snyggt?

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

      Relaterat

      Collapse

      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

      Arbetar...
      X