Mehamn Norge - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mehamn Norge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Mehamn Norge

    Hallå Ska åka till Mehamn i Norge och djuphavsfiska. Är det någon som har några tips och råd innan man åker i väg 200mil!!?

  • #2
    Det kommer bli grymt, ska ni satsa på någon speciell art? Boka in er en dag med John eller Albin som är guider där för att få lite kläm på fisket, sen kan ni laborera mer själv.

    Jag ska också upp dit i sommar men jag kommer mest troligt bara köra fjällfiske. Men det är bäst att låta det vara osagt, rätt vad det är så sitter man väl där på havet och guppar runt i en båt också.
    Det blir tredje resan för mig upp till Mehamn.
    Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

    Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

    Läs min fiskeblogg:

    http://blogg.fjallfoto.se

    Kommentera


    • #3
      Låter kanon. Vi åker i sep. och vårt mål är Hälleflundra men vi tar med för öring oxså. Vi har bokat fiskeguide en dag men jag vet inte med vem.
      Hur är det med affärer och restauranger, man måste ju må gott oxså!
      Åker du bil? Vad tar det i tid från Luleå i så fall?

      Kommentera


      • #4
        Mataffär finns, restaurang finns på campen faktiskt.

        Tid från Luleå beror på vädret men kring 110 mil tror jag det är. Sämsta-tiden i bil Luleå-Mehamn för mig är kring 35 timmar men det var vintertid med snöstorm, kolonnkörning och elände.
        Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

        Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

        Läs min fiskeblogg:

        http://blogg.fjallfoto.se

        Kommentera


        • #5
          Om man tittar på kartan så finns det två vägar man kan ta, vilken är att föredra.

          Kommentera


          • #6
            Via Kittilä och Inari är bäst
            Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

            Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

            Läs min fiskeblogg:

            http://blogg.fjallfoto.se

            Kommentera


            • #7
              väg 75 via Rovaniemi, Sodankylä, Inari ser störe ut! Varför Kittilä?

              Kommentera


              • #8
                Sant, vi åkte nog bara via Kittilä för att vi hämtade en båt utanför Överkalix.
                Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

                Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

                Läs min fiskeblogg:

                http://blogg.fjallfoto.se

                Kommentera


                • #9
                  tjena! Jag jobbar som guide där på campen, ni kommer att ha mig som guide, vilket datum kommer ni? i mehamn finns det bakeri, coop, byggaffär, kiosk, restaurang på hotellet, på campen är vi bara öppna på förbokningar men de finns 2 pubar som är riktigt trevligt och dra ut på lördag kvällarna rekommenderar flytt till hälle bryggan och skaffa in mieko predator tail samt mieko 500 gram skallar och ett gäng buntband, glöm inte måttband så kan jag hjälpa er att tackla jiggar när ni kommer hit kör försiktigt!

                  Kommentera


                  • #10
                    Kanon! Vi kommer att vara där mellan den 18-25 sep och inköpen är redan klara från Mieko. Något annat som vi bör tänka på?
                    Spinnspö för öring kanske!
                    Hur kallt är det där uppe vid den här tiden?

                    Vi hörs!
                    Senast ändrad av Rogge65; 2014-08-22, 09:48.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Arbetar...
                    X