Flytt till Oslo - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flytt till Oslo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Flytt till Oslo

    Hej. Jag kommer eventuellt att flytta till Oslo snart men har sån jävla ångest... Här hemma fiskar jag flera gånger i veckan och där har jag ju noll koll och ingen båt.

    Söker därför efter någon i Oslo som kan tänka sig att ta med mig på lite fiske. Älskar allt som har med fiske att göra utom flugfiske men varmast om hjärtat ligger gädda.

    Även om du inte har plats i båt eller något så uppskattar jag tips om vart man kan fiska i Oslo när man inte har bil med sig.

    Skitfiske på er alla fiskebröder

  • #2
    Fiske i Oslo handler om Oslofjorden (saltvann), Oslomarka (ferskvann) og så de større vannene innenfor en times kjøring (ferskvann - Øyern, Tyrifjorden, Randsfjorden, Steinsfjorden etc.)

    Hvis du går inn på bloggen min, og klikker på "Turrapport" bør du få et rimelig greit bilde av fiske fra båt rundt Oslo, selv om det finnes uendelig mye mer enn det jeg har gjort.

    Gjedde i Oslo er ikke noen høydare, men den finnes i nærliggende vann som Sognsvann, Nøklevann, Østensjøvannet (kun isfiske) og Bogstadvannet. Alle kan nås med kollektivtrafikk, men det er ikke tillat med motorbåt der. For gjedde ville jeg utvilsomt satset på Øyern, men der er båt en stor fordel pga at det er vanskelig å komme til langs land de fleste stedene. (Men ser du på kartet,måser det absolutt muligheter uten båt også.)

    Jeg har båten i Tyrifjorden om sommeren og Oslofjorden om vinteren, du kan sikkert henge med en tur.
    Team Colibri

    Kommentera


    • #3
      När jag bodde Oslo så fiskade vi mycket i Fornebu, där stod det ofta folk och fiskade. Du har ju även kanalen genom Oslo, dock hann vi aldrig att testa av den.
      My wife says she is gonna leave me if i go fishing one more time,
      lord how i will miss that woman...

      Kommentera


      • #4
        "Kanalen" må da være Akerselva?
        Vær obs på at nedre del har sjøørret og laks, så der er reglene litt ulike fra resten av Oslomarka.
        Team Colibri

        Kommentera


        • #5
          Ja jag följer gärna med ut någon gång. Måste få fiska iaf lite under tiden man kommer bo där annars kommer man bli galen

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Relaterat

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Arbetar...
          X