Någon som testat havsfiske i Norge med surströmming? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Någon som testat havsfiske i Norge med surströmming?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Någon som testat havsfiske i Norge med surströmming?

    Hej, tänkte höra om det är någon som prövat/ hört någon testa att fiska efter hälle/torsk/kattfisk med surströmming? Många av fiskarna i Norge biter ju gärna ifall man har nån liten filé på jiggen!!
    Tänkte därför att surströmming som ger ifrån sig rejält med lukt hade kunnat vara effektivt.

    Vad tror ni?

  • #2
    låter inte så jävla dumt i mina öron, dock får du nog använda engångshandskar för lukten är fan omöjlig
    Men fisk fåru nog undra dock om det är effektivt eller bara så där, ingen aning

    Kommentera


    • #3
      Jag tror att surströmming är väldigt lös i köttet och sitter dåligt på kroken.

      Kommentera


      • #4
        Har gjort pirkar av kopparrör och Bly där jag tidigare stoppat i nå sejslamsor i själva röret med ett lock på, har varit riktigt effektivt speciellt på kattfisken! Så då behöver man ju inte oroa sig att det inte sitter kvar på kroken.

        Vad tror du om själva lukten? Tror du att den är effektiv eller avskräckande?

        Kommentera


        • #5
          http://www.olssonsfiske.se/fiskemeto...strumpa-ca-25m perfekt till löst agn som surströmming å mussla.

          Kommentera


          • #6
            Om det inte är någon som testat ännu så måååste jag nog ta med ett par burkar, hoppas de klarar bussresan till norge bara... kanske minst poppis på kampen om en burk exploderar bland packningen rörpilk med lock finnes ju redan också

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Burman97 Visa inlägg
              Hej, tänkte höra om det är någon som prövat/ hört någon testa att fiska efter hälle/torsk/kattfisk med surströmming? Många av fiskarna i Norge biter ju gärna ifall man har nån liten filé på jiggen!!
              Tänkte därför att surströmming som ger ifrån sig rejält med lukt hade kunnat vara effektivt.

              Vad tror ni?
              Risken är väl Håkärringen sniffar sig fram till den. Det är en asätare av rang.
              Som nämndes i ett tidigare inlägg så är surströmmingen för lös att fästas på en krok.

              Du kan ju använda fruktnät som apelsiner ligger i inne i butiken när du handlar o göra en lämplig betespåse av det.

              Jag hade helst anv. färsk torsk- el. sejfilé från mindre fisk isf.

              Annars kan du fånga fisk o låta den ligga i en plastkasse några dagar o då luktar den lika dåligt som surströmming.
              Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


              /Stefan

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av RUSTY HOOK Visa inlägg
                http://www.olssonsfiske.se/fiskemeto...strumpa-ca-25m perfekt till löst agn som surströmming å mussla.

                Det är ju ett alternativ!
                Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


                /Stefan

                Kommentera


                • #9
                  Håkärring vore ju nått å bända Skrämma skiten ur sambon och en själv med... fisk i påse ett par dar luktar inte surströmming

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Ormölasse Visa inlägg
                    Håkärring vore ju nått å bända Skrämma skiten ur sambon och en själv med... fisk i påse ett par dar luktar inte surströmming
                    Ja, men den är otroligt svårfiskad! Du får mäska in den på 200-300 m djup o hoppas på napp. När vi var upp till Harstad -81 så hämtade vi runt 100 kg fiskrens från en fiskfabrik o förvarade det i ett utrymme på däck på båten. Sedan gjorde vi mäsksäckar av kycklingnät som vi trocklade ihop o fyllde på med lite sten så att säcken skulle sjunka ner till botten. Jag fick en håkärring på hela veckan men det blev ju andra fiskarter också.
                    Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


                    /Stefan

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Arbetar...
                    X