Röding/Öring i Norge - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Röding/Öring i Norge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Röding/Öring i Norge

    Hej på er!
    ska planera 4-6 dgr med sambon kring vårt delade fiskintresse appril-juni. Destination är tänkt som Norge. Har flera fantastiska minnne när farfar, pappa och jag fiskade vid en mindre camping/stugbyg, rodde eka med långdrag och fick fantastiska upplevelser. Tyvärr är bägge borta och jag hittar nada kring vart och när vi hade dessa resor.

    Vi avgår från Arlanda och sannolikt blir det flyg.Buss/tåg eller hyrbil räknar jag med för att komma till destinationen. Söker enkelt boende, fin natur och "mindre ort vacker atmosfär nära naturen" jämfört med överbefolkade ställen och buller och bång.Hittade Gjövik men det verkar som väldigt lite berg men tyvärr bara större campingar kring det jag hittade. Typ 100-200kr sek per timme för enkel eka med motot var ngt av en chock :/

    Har letat i forumet utan resultat. Finns några Pärlor man ska kolla upp från er? Back to basics m a o Tack på förhand.

    /A
    - Go for the big ones you must!
    https://www.youtube.com/watch?v=PzOKf9A3oqc

  • #2
    Siden du uansett skal fly: Innlandsfisket i Norge blir som regel drastisk bedre fra Trondheim og nordover.

    Bruk søkefunksjonen på Inatur.no eller Finn.no som er de to nettportabelen i Norge med størst utvalg av hytter etc for utleie.

    200 per dag for båt med motor er BILLIG. Husk at sesongen er kort så utleier i Norge har ikke så mange ukene på seg for å skaffe avkastning på investert kapital.
    Team Colibri

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg

      200 per dag for båt med motor er BILLIG. Husk at sesongen er kort så utleier i Norge har ikke så mange ukene på seg for å skaffe avkastning på investert kapital.
      100-200kr per TIMME blir en ansenlig summa på 4-6 dagar.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg
        100-200kr per TIMME blir en ansenlig summa på 4-6 dagar.
        Korrekt, men du får nok en annen pris når du leier over flere dager. Hvis ikke får du bare finne en annen utleier.
        Team Colibri

        Kommentera


        • #5
          Tack för input, ska titta och återkommer! Kan man få bättre pris för flera dagar kanske det är görbart men vi söker bara en enkel eka ev med motor. Som sagt back to basic
          - Go for the big ones you must!
          https://www.youtube.com/watch?v=PzOKf9A3oqc

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Relaterat

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Arbetar...
          X