Havsfiske i Norge efter Torsk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsfiske i Norge efter Torsk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Havsfiske i Norge efter Torsk

    Hej

    Jag och ett gäng polare tänkte åka en vecka till Norge för att fiska framförallt torsk i havet. Det finns ju en uppsjö av olika båtuthyrare och fiskeläger, så min fråga är:

    Finns det någon uthyrare som ni besökt och kan rekommendera? Letar efter ett ställe som helst har boende och uthyrning av båt, vi är relativt erfarna fiskare allihopa(ingen är fullärd) och tänkte inte hyra någon guide eller skeppare men allt är ju möjligt.

    Mvh

  • #2
    Saltstraumen fiskecamp är rätt ok. Fisket är ok, naturen är makalös. Man kan även välja att följa en fiskeguide ut och sedan avvika sas. Men jag gissar att längre norrut är nog fisket ännu bättre.
    __________________________________________________ _____________________________

    Covfefe

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av tjeeeena Visa inlägg
      Hej

      Jag och ett gäng polare tänkte åka en vecka till Norge för att fiska framförallt torsk i havet. Det finns ju en uppsjö av olika båtuthyrare och fiskeläger, så min fråga är:

      Finns det någon uthyrare som ni besökt och kan rekommendera? Letar efter ett ställe som helst har boende och uthyrning av båt, vi är relativt erfarna fiskare allihopa(ingen är fullärd) och tänkte inte hyra någon guide eller skeppare men allt är ju möjligt.

      Mvh
      ...och fiskar du i Norge efter torsk så lär du får flera andra arter också. Dom har en stor artrikedom efter hela norska kusten.
      Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


      /Stefan

      Kommentera


      • #4
        Hej! Kan rekommendera följande:

        http://www.offersoy.no/?utm_source=v...t-website-link

        Var där för ett par år sedan och de har allt du behöver. Mycket trevlig och hjälpsam personal.
        Storslagen natur och vi fick fina torskar, makrill och sej. Hade även något, i mitt tycke, enormt på kroken som tyvärr släppte strax innan jag kunde se vad det var... Vi var nybörjare och körde utan guide.

        Bra pris har jag för mig. Vi flög till Kiruna och tog oss till fiskecampen med hyrbil via en mycket vacker rutt.

        Kommentera


        • #5
          Lofoten Vaeroy brygge är bra (på Väröy) samt Kaikanten rorbuer (rostfishing.com en svensk camp).

          Dessa två har jag varit på och är nöjd, för att komma såpass långt ut på lofoten som detta är rekommenderar jag färjorna från Bodö (vi bilade men går att flyga till bodö). Vill du färdas ståndsmässigt finns flygplan till röst och helikopter till veröy från bodö.

          Kommentera


          • #6
            Edit:

            Vet att fisket är bättre längre norrut men tar gärna emot tips på fiskeläger i trakten kring Tronheim om det är någon som varit där��

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av tjeeeena Visa inlägg
              Edit:

              Vet att fisket är bättre längre norrut men tar gärna emot tips på fiskeläger i trakten kring Tronheim om det är någon som varit där��
              Hitra och Fröya är två populära ställen att åka till som inte ligger så långt ifrån Trondheim. Jag har varit på Hitra ett par gånger, det har varit lyckade fiskeresor

              Men det beror ju lite på vilka arter du är ute efter med. Vi söker oss nu lite högre upp för att ha större möjlighet att få hälleflundra bland annat.

              Kommentera


              • #8
                Som barn tog jag mitt regerande PB på torsk i Rörvik som inte ligger allt för långt från Trondheim.
                Även 10kg+ sejar landades.
                Om jag minns rätt åkte vi dit för att det var skapligt mycket billigare än Hitra/Fröya.

                Kommentera


                • #9
                  Jag har varit flera rundor upp till Harstad o fiskat. Vid ena tillfället så hyrde vi en hel trålare -81 som vi bodde på också. Då var det expedition Håkärring o annat fiske som stod på programmet.
                  Eftersom jag känner folk där uppe vid tillfället så tog jag kontakt med Tursitbyrån i Harstad som fick agera mellanhand o fick tag på en duktig skeppare åt oss.
                  Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


                  /Stefan

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                  Relaterat

                  Collapse

                  Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                  Arbetar...
                  X