Måna camping, Romsdalsfjorden. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Måna camping, Romsdalsfjorden.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Måna camping, Romsdalsfjorden.

    Hallå!

    Någon som har erfarenhet av Måna camping?
    Framförallt vad det är för båtar dom har till uthyrning?

    Även tips på fisket där.. Fiske upp till 150m djup ca.

    Alla tips e välkomna

    Tight lines!

  • #2
    Hej! Hyrt båt där en gång med exet, på genomresa.
    Pioneer typ 430 med 10 hk kändes litet men gick kanonbra.
    Skyddad fjärd med klippor och berg runt.
    Enda gången jag provat havsfiske från båt,
    men kan ju berätta hur det gick. Hade en aernos haspel 4000 fylld med 0.28 flät,
    köpte en sån häckla (?) typ strömmingstuket men större.
    Sänkte ner den 10-20 meter och vippade lite på spötoppen, och pang!
    Jordens hugg och rusning rakt ner i full fart, hade full spole men ser hur den töms,
    håller emot med tummen men det gjorde den bara argare så den ökade farten och sen klev den av..
    Jag var chockad, tjejen vågade inte fiska mer, hon var rädd
    Jag körde nära campen i en tydlig strömkant. Prova en sån du med!

    Hyrde bara båten 1 eller 2 timmar ( kostade ett par hundra/h har jag för mig)

    Det är mitt minne från måna camping (ca 3-4 år sedan)

    Kommentera


    • #3
      Hade inget ekolod, ett portabelt hade varit guld värt ifall man ska prova lite seriösare fiske.
      Ingick alltså inget ekolod då iaf.

      Kommentera


      • #4
        Tack för svar Edguy!
        Vi hade bokat stuga på måna camping men avboka då den stora båten inte va ledig. 3 man + prylar blir för trångt i en pioner viking på 4,5m.
        Så nu letar vi som fan efter ställe med båt.. Ska bara va där uppe tre dagar så vill gärna köra fjordfiske så chansen för o bli inblåst e minimal. Gärna i romsedalsfjorden med.

        Alla tips är välkomna!

        Kommentera


        • #5
          Ok, synd. Hoppas ni hittar nåt. Annars får ni hyra varsin båt där

          Kommentera


          • #6
            HAha det hade varit något. Dock bli dom små båtarna som hyrs ut per timme för dyra när man siktar på o fiska 12-15 timmar per dag..

            Kommentera


            • #7
              Såhär åtta månader senare är man ju nyfiken på om det blev nåt fiske och i så fall hur det gick?

              Jag var själv i ett sällskap på fem personer som hyrde ett hus( https://www.google.com/maps/place/Is...61!4d7.7795407 ) längst in i Isfjorden vid Åndalsnes ungefär samtidigt som denna tråd startade. Vi hyrde också två båtar, ekolod fick vi ta med själv. En av dagarna tog vi en heldag med fiskeguiden John Kofoed (http://www.rauma-jakt-fiskesafari.no/). Helt klart en av de intressantaste norgeveckorna jag haft. Romsdalsfjorden ska tydligen vara en av de artrikaste och enligt uppgift ska 68 olika fiskarter ha dokumenterats i fjorden. Fick se mycket som jag aldrig sett förut som Kummel, Blåkäxa, Hågäl och någon art av rocka. Rekommenderas varmt för artjägare som gillar att dra upp skumma grejer från djupt vatten. För egen del bjöd resan bland annat på nytt pb på Vitling(en höjning från 1,4kg till 1,48kg) och mitt livs första Knot!
              All you need is Lubb.

              Kommentera


              • #8
                Då hade du betydligt trevligare än jag!

                Kom aldrig dit.. Hitta boende och båt ( sting 535 pro med 50hk o ekolod ) i Molde för småpengar. Boka allt o fixa och dona med o ordna takbox o grejer.. köpte utrustning o massa småplock.. vi skulle åka 3 man söndag efrermiddag och va uppe o fiska måndag - onsdag. Fredag hoppa den ena av pga att han inte fick ledigt från jobb. Det var en flyktig bekant som numer inte ingår i bekanskapskretsen.
                Samma morgon vi skulle åka hoppa näste man av. Som dessutom är en kollega på jobb... Han hoppa av pga dåligt väder sa han.. kolla upp vädret på yr och det visa under 5m/s alla dagar vi skulle vara där. Regna skulle det göra samma eftermiddag som vi skulle åka hem..

                Man kan snällt uttryckt säga att jag var allt annat än glad.. som tur va hade ja semester så slapp o träffa kollegan på 5 veckor efter detta..
                Annars finns risken att han hade blivit torskmat i öresund.. som tur e ska det stolpskottet sluta hos oss nu den siste. Må fanskapet aldrig få en fisk på kroken igen i hela sitt liv o hoppas måsarna och skarvarna skiter ner hans båt fullkomligt o sommar!

                Nä jag e inte bitter alls! :p

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                Relaterat

                Collapse

                Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                Arbetar...
                X