Fiske i oslo trakterna. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i oslo trakterna.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiske i oslo trakterna.

    Hej!

    Är bosatt i oslo och tänkte kolla om någon har några tips på ställen.
    Har sökt i forumet och verkar inte vara så mycket svar i dom flesta trådarna gällande det här men hoppas på det bästa iaf

    Är väl generellt fiskeställen nära oslo som jag är intresserad av, framför allt efter öring,harr,abborre och gädda och då både flug och spinnfiske.

    Sen i juni/juli ska jag ta en fisketrip på någon vecka och då är det också i närheten av oslo det är tänkt men då kan jag också ta mig en längre bit om någon har något sådant tips

    Skulle vilja ha tips på fiskevatten, men även information om vattnena och om det finns stugor att hyra osv

    Mvh Daniel

  • #2
    http://www.ofa.no/ här finns kartor över østmarka och nordmarka och lite annan info. För att nämna några platser runt oslo: Bogstadsjön, nøkklevann, sognsvann, mariedalsvannet.

    Kommentera


    • #3
      Ofa har hand om i princip alla vattendrag och det bästa är att köpa deras fiskekartbok. Finns i de flesta sportaffärer och fiskebutiker. Där får du i princip all info du behöver gällande övernattning, fiskebestånd etc. Den är ovärderlig. I tillägg til öst/nord/vestmarka så finns ju också oslofjorden som kan ge bra fiske. Här är en fiskekarta för fiske från land:

      http://www.njff.no/portal/pls/portal/docs/1/219011.PDF

      Jag bor lite utanför Oslo (vid Ikea på Slependen väster om Oslo) men har du lust på fiskesällskap någon gång så skicka PM. För tillfället disponerar jag också båt i fjorden så fiskemöjligheterna ökar något för saltvattensarterna.

      Skitfiske!

      Kommentera


      • #4
        Hej!

        Jag tycker det borde finnas intresse för att ta upp den här tråden igen då det bor massa svenskar i stan och jag antar att många är med här på FS. Jag har varit ute i fjorden flera gånger sista och provat olika ställen och olika metoder utan resultat. Är det någon som har några tips om platser?

        Kan också nämna att Torshov sport har superrea på fiskegrejer. Väl värt ett besök.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av haakan_e Visa inlägg
          Ofa har hand om i princip alla vattendrag och det bästa är att köpa deras fiskekartbok. Finns i de flesta sportaffärer och fiskebutiker. Där får du i princip all info du behöver gällande övernattning, fiskebestånd etc. Den är ovärderlig. I tillägg til öst/nord/vestmarka så finns ju också oslofjorden som kan ge bra fiske. Här är en fiskekarta för fiske från land:

          http://www.njff.no/portal/pls/portal/docs/1/219011.PDF

          Jag bor lite utanför Oslo (vid Ikea på Slependen väster om Oslo) men har du lust på fiskesällskap någon gång så skicka PM. För tillfället disponerar jag också båt i fjorden så fiskemöjligheterna ökar något för saltvattensarterna.

          Skitfiske!
          Bra karta!

          Saknade info om havsabborre som jag själv hade tänkt testa vid nåt av mina besök hos vänner i Oslo.

          Hittade dock den här bloggen som gav några tips på spots:

          http://teamcolibri.blogspot.se/2012/...oslofjord.html
          [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
          [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

          Kommentera


          • #6
            Jag har börjat jobba i Oslo och är intresserad av att finna fiskekamrater här och nya vatten.
            Fiskar det mesta, dock har fokus varit trolling/ismete/spinn efter gädda/gös sista åren men har även fiskat en del havsöring förut när jag bodde på östra sidan av Sverige.
            www.lindh81.blogspot.com

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

            Relaterat

            Collapse

            Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

            Arbetar...
            X