Gryts skärgård? Hur ser det ut längst in i vikarna?
Typ St Anna är också intressant
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Isläget 2012 - Tråden för alla vatten
Collapse
X
-
Var ute på en sjö nära österbymo.. (narven) ca 15 cm is varav ca 10 kärnis.. Däremot dundrade det utav helvete. Sprack i isen oavbrutet, sprickor överallt.. Lite plusgrader o massa vind så går det nog fort...
Någon som vet hur isen ser ut runt loftahammar och flatvarp?
Lämna en kommentar:
-
jag pimplade i Härjedalen i förra veckan och den sjön jag var ute på har altid varit lite underlig för den går strömmar i den som ingen kan förklara typ. men ca~ 45 cm is i alla hål vi borra
Lämna en kommentar:
-
Här uppe i jämtland så är isarna inte att lite på! Pratade med en kille från länstyrelsen i veckan och han sa att efter som det kom snö så fort i höstas så är tjärn isen bara runt 5-10 cm och sedan ligger det snö och "pip-is" uppe på. Så tjärn isen smälter underifrån och snön och "pip isen" isolerar från kylan så till våren så var tjärn isen bort redan innan tön kommer...
Lämna en kommentar:
-
Isläget 2012 - Tråden för alla vatten
Taggar: Ingen
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Lämna en kommentar: