Grov gädda i östergötland? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Grov gädda i östergötland?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Grov gädda i östergötland?

Är det någon som vet bra vatten föt grov gädda i östergötland.

Har hört att drögen ska hålla grov gädda, sjörekord ca 22 kilo.
    Har sommar hus vid Järnlunden, fiskat en hel del där men ej fått något större finns mycket små gädda dock.

var går gränsen för grov gädda?

Kommentera

Jag är ute efter gädda som är 7 kilo och uppåt.

Kommentera

Då kan du ta vilket vatten som helst, men störst chans att ta någon stor har du nog om du fiskar i skärgården.

Kommentera

Även om dessa inlägg inte är direkt nya så vill jag bara tala om att jag har lyckats lura 2 gäddor över 10 kg i järnlunden. Har även tappat en riktig gris vid båtkanten på gissningsvis 13-14 kg.
          Eftersom jag bor i stockholm men har sommarstugan vid järnlunden kan det vara intressant att nämna att jag aldrig fångat en gädda en 10+ gädda i Stockholms skärgård eller i Mälaren men alltså 2 st i Järnlunden.

Kommentera

Jag har sommarhus vid Åsunden, har dock aldrig satsat på gädda där... bara fått en massa smått
            På jakt efter 15+

Kommentera

Ursprungligen postat av Norton Visa inlägg
              Även om dessa inlägg inte är direkt nya så vill jag bara tala om att jag har lyckats lura 2 gäddor över 10 kg i järnlunden. Har även tappat en riktig gris vid båtkanten på gissningsvis 13-14 kg.
              Eftersom jag bor i stockholm men har sommarstugan vid järnlunden kan det vara intressant att nämna att jag aldrig fångat en gädda en 10+ gädda i Stockholms skärgård eller i Mälaren men alltså 2 st i Järnlunden.
              En bragdmedalj till dig utdelad. Har fiskat mycket i Järnlunden i unga dar (iof mest pimpelfiske) och aldrig fått ngt att skryta med.

Brommön?
              Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

Norton, får man se bilder på dina 2 st 10+ därifrån??
                sigpic

Kommentera

Kanske kan fixa in bilderna om jag lyckas lista ut hur man gör. Jag hade ingen digitalkamera då men det ska väl gå att scanna in dom.

Kommentera

Jag lyckades ladda upp bilderna, tror jag.
                    Om det lyckades så är det några av de största fiskarna som vi har fått i Järnlunden. Största gäddan 11,2 kg, största gösen 6 kg
                    Bifogade filer

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X