Fiskeställen från land runt om Norrköping/Linköping. Även fiskesällskap sökes - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskeställen från land runt om Norrköping/Linköping. Även fiskesällskap sökes

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskeställen från land runt om Norrköping/Linköping. Även fiskesällskap sökes

Bor i Norrköping och vill gärna ha något ställe man kan åka till och stå från land och fiska främst gädda men även abborre. Har bil men ingen båt, brukar däremot hyra båt i Finspång/ Tisnaren, men tråkigt när man inte har någon att åka ut med! ( relativt nyinflyttad från Gävle) Så tips mottages och jag är öppen för förslag gällande fiskesällskap!

Mellanströmmen i Skärblacka går att komma åt stora delar av från land, och där finns en del krokodiler, tog själv en på åtta kilo för nån månad sen.
    Letar själv annars ställen att fiska från land, och fått tips om Norsholm (Roxens utlopp mot Motala Ström), Viggeby-badet, och nedre änden av Stångån (utloppet i Roxen och upp till reningsverket).
    Inget jag hunnit testa än, men det ordnar sig med framtiden.

Det blir inte så mycket fisketid som jag skulle vilja, men vi ska allt kunna styra upp nåt vid tillfälle.
    Har man satt yxan i båten får man ro som fan.

Kommentera

Så ljusfors är alltså sträckan norr om mellanströmmen ut mot glan? :-)

Kommentera

Japp. Där har jag inte vart nån gång, jag ska erkänna att jag helt glömt bort det.
        Men det får la testas nån gång, Glan ska ju leverera en del rejäla bitar.
        Har man satt yxan i båten får man ro som fan.

Kommentera

Får se om man hinner dit i helgen och se hur det ser ut :-) Försöka prova en bit in efter mynningen från glan in i norrköping innan e4-bron med

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av trasketo, 2012-07-05, 22:41
          54 svar
          22 669 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg TIMPA
          av TIMPA

Startad av Amiala, 2025-04-30, 14:42
          0 svar
          172 visningar