Motala fiske från land tips sökes - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Motala fiske från land tips sökes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Motala fiske från land tips sökes

    Som rubriken lyder så är jag ute efter tips på platser nära motala Vadstena eller borensberg Som man kan stå på land och fiska ge mig gärna alla tips ni har mvh

  • #2
    får du nåt bra tips så hakar ja gärna på, annars vet jag att man kan hyra en roddbåt i boren så kommer man ut lite om det vore intressant!

    mvh/peter
    https://www.facebook.com/OKspinners/

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Bagarn15 Visa inlägg
      Som rubriken lyder så är jag ute efter tips på platser nära motala Vadstena eller borensberg Som man kan stå på land och fiska ge mig gärna alla tips ni har mvh

      Nu vet jag inte exakt hur bottenbeskaffenhet o djupet är utanför sranden vid Motala, men s om Gränna är det ju mycket bergssluttningar som går ner i Vättern o det blir snabbt djupt ner till 5-10 m. Där var det gott om fin abborre som man kunde meta från land med kastmete. Man kunde sitta i ex.fjällans båt o se när dom nappade. Fina borrar på 4-7 hg.
      Du kanske har någon plats med stenhäll som går ner i Vättern som kan vara värt att prova som det blir lite djup vid.
      Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


      /Stefan

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Bagarn15 Visa inlägg
        Som rubriken lyder så är jag ute efter tips på platser nära motala Vadstena eller borensberg Som man kan stå på land och fiska ge mig gärna alla tips ni har mvh
        Du har IF Metalls sjöar Gulbäckesjön, Hultesjön, Gäddgölen, Hovden, Lilla- och Stora Svartgölen och Dalsjön som ligger utanför Borensberg. Regnbåge och öring som gäller. Har inte varit där sjäv, än.

        Kommentera


        • #5
          Tjenare tack för tipset var i dalsjön det va en sjukt fin sjö mycket fisk nappade mest små abborar men en regnbåge blev med upp

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av rcs, 2010-04-15, 21:32
          365 svar
          72 467 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Zormin
          av Zormin
           
          Startad av trasketo, 2012-07-05, 22:41
          53 svar
          21 362 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Mr.Erik
          av Mr.Erik
           
          Startad av mathias5, 2022-07-22, 20:15
          4 svar
          413 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg mathias5  
          Startad av mathias5, 2023-05-20, 12:24
          1 svar
          240 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Östgötafiskarn  
          Arbetar...
          X