Motala fiske från land tips sökes - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Motala fiske från land tips sökes

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bagarn15
    replied
    Tjenare tack för tipset var i dalsjön det va en sjukt fin sjö mycket fisk nappade mest små abborar men en regnbåge blev med upp

Lämna en kommentar:

• Haspelmannen
    replied
    Ursprungligen postat av Bagarn15 Visa inlägg
    Som rubriken lyder så är jag ute efter tips på platser nära motala Vadstena eller borensberg Som man kan stå på land och fiska ge mig gärna alla tips ni har mvh
    Du har IF Metalls sjöar Gulbäckesjön, Hultesjön, Gäddgölen, Hovden, Lilla- och Stora Svartgölen och Dalsjön som ligger utanför Borensberg. Regnbåge och öring som gäller. Har inte varit där sjäv, än.

Lämna en kommentar:

• lsjonsson
    replied
    Ursprungligen postat av Bagarn15 Visa inlägg
    Som rubriken lyder så är jag ute efter tips på platser nära motala Vadstena eller borensberg Som man kan stå på land och fiska ge mig gärna alla tips ni har mvh

Nu vet jag inte exakt hur bottenbeskaffenhet o djupet är utanför sranden vid Motala, men s om Gränna är det ju mycket bergssluttningar som går ner i Vättern o det blir snabbt djupt ner till 5-10 m. Där var det gott om fin abborre som man kunde meta från land med kastmete. Man kunde sitta i ex.fjällans båt o se när dom nappade. Fina borrar på 4-7 hg.
    Du kanske har någon plats med stenhäll som går ner i Vättern som kan vara värt att prova som det blir lite djup vid.

Lämna en kommentar:

• Gädd-jos
    replied
    får du nåt bra tips så hakar ja gärna på, annars vet jag att man kan hyra en roddbåt i boren så kommer man ut lite om det vore intressant!

mvh/peter

Lämna en kommentar:

• Bagarn15
    started a topic Motala fiske från land tips sökes

Motala fiske från land tips sökes

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av trasketo, 2012-07-05, 22:41
54 svar
22 699 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TIMPA
av TIMPA

Startad av Amiala, 2025-04-30, 14:42
0 svar
178 visningar