Var är fisken? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Var är fisken?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Var är fisken?

    Första inlägget här och nybörjare på trolling. Hoppas någon läser - denna avdelning tycks inte vara så värst aktiv?

    Jag har spenderat totalt drygt 10 timmar fördelat på två olika dagar runt omkring Vadstena och en halvdag drygt utanför Hästholmen nu i påskhelgen - inte ett napp. Har kört Rapala shadow rap bl.a. på vad jag tror på c:a 5 meters djup (har faktiskt inte alls koll på djup).

    Var är fisken?

    Mer specifikt, var håller laxen till - vilken temperatur/djup föredrar den?

  • #2
    10tim är ingenting i laxfiske-sammanhang!

    Tror du kan få mycket hjälp av Google,
    sök Laxtrolling, etc.
    Så lär du hitta hur mycket läsvärt som helst!

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg
      10tim är ingenting i laxfiske-sammanhang!

      Tror du kan få mycket hjälp av Google,
      sök Laxtrolling, etc.
      Så lär du hitta hur mycket läsvärt som helst!
      Jag kanske är på tok för otålig! Har konsumerat många timmar youtube-videos, osv men har inte hittat någon info om vilken temperatur/djup laxarna i Vättern trivs bäst på - alltså vilket djup/vilken årstid man borde fiska på.

      Kul att avdelningen lever iaf - man fick inte det intrycket som ny användare på forumet

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Sipios Visa inlägg
        Första inlägget här och nybörjare på trolling. Hoppas någon läser - denna avdelning tycks inte vara så värst aktiv?

        Jag har spenderat totalt drygt 10 timmar fördelat på två olika dagar runt omkring Vadstena och en halvdag drygt utanför Hästholmen nu i påskhelgen - inte ett napp. Har kört Rapala shadow rap bl.a. på vad jag tror på c:a 5 meters djup (har faktiskt inte alls koll på djup).

        Var är fisken?

        Mer specifikt, var håller laxen till - vilken temperatur/djup föredrar den?
        Har själv ingen aning om vart laxen är, men om du inte har ekolod att leta upp dom med kan det va bra att kolla efter måsar.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av RUSTY HOOK Visa inlägg

          Har själv ingen aning om vart laxen är, men om du inte har ekolod att leta upp dom med kan det va bra att kolla efter måsar.
          Bra ide! Såg också nägra andra fiskare i en klunga runt illegrund och det kan ju vara en ledtråd... ville inte tränga mig på då dom verkade ligga stilla där.

          Kommentera


          • #6
            om det är så att du saknar ekolod och tror dig kunna vara hjälpt av ett enklare sådant så kan jag låna ut mitt lilla smidiga (ytterst basic, svartvitt simpelt men visar iaf det mest väsentliga) till dig om det vore intressant?
            beror iofs lite på var i vättern du håller hus också kanske (jag är uppe i norra vättern-trakten, zinkgruvan mer specifikt), den e ju rätt lång, men skulle gå lösa säkert om det vore hjälp för dig? (jag har ingen båt just nu så ingen nytta av ekolodet heller)
            medföljer inga motkrav från min sida heller annat än att jg kan få igen lodet nån gång framöver när ja letat på nån båt!

            EDIT: måste dock hinna testa ladda upp och kolla MCbatteriet så det är ok fortfarande, förra jag lånade ut lodet till råkade slarva bort min batteriladdare så saknar sådan för tillfället därav oklar status på batteriets välmående eller ej...

            mvh/peter
            Senast ändrad av Gädd-jos; 2019-05-07, 16:25.
            https://www.facebook.com/OKspinners/

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av rcs, 2010-04-15, 21:32
            365 svar
            72 330 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Zormin
            av Zormin
             
            Startad av trasketo, 2012-07-05, 22:41
            53 svar
            21 292 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Mr.Erik
            av Mr.Erik
             
            Startad av mathias5, 2022-07-22, 20:15
            4 svar
            401 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg mathias5  
            Startad av Haspelmannen, 2023-04-11, 21:32
            5 svar
            257 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Old Firehand  
            Startad av mathias5, 2023-05-20, 12:24
            1 svar
            233 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Östgötafiskarn  
            Arbetar...
            X