Ursprungligen postat av lonn
Visa inlägg
Kajak är riktigt nice å köra faktiskt, körde förrförra säsongen med en lätt pimpad jula-kajak, vilket jag tyckte funkade helt sjukt bra, väldigt väldigt smidigt och passar mitt fiske ytterst bra, däremot passar kajak inte mitt boende just nu, plus att jag är sugen på en båt nu, om än det kanske bara blir nåt lite härjigt skit, bättre än inget... får se som sagt, jagar febrilt...
Ptja, vad gäller stor fisk så, absolut, ingen omöjlighet tänker jag, men, som med så många andra sjöar så finns ju potential till stor gädda typ överallt, däremot hur många och hur tillgängliga dom är skiljer sig ju lite från vatten till vatten! så jag får se helt enkelt, lär fiska en hel del i årsjön så länge jag bor i Zinkgruvan iaf.
Däremot så verkar det ju vara så att det finns dokumenterat stor abborre där, eller i alla fall funnits, ingen egentligen aning om hur stammen ser ut där nu, men, som sagt, hade ju lite aggressiva borrar i större kaliber efter min stora vobbler i en vik där senast i torsdags, dock inga rekordborrar dom jag kunde se i det klara vattnet, men, rejält stora såg dom i alla fall ut att vara...
EDIT:
Insåg att jag kanske framstod som "luddig" när du frågade var jag varit och fiskat i sjön, och jag svarade typ "överallt"
det var inte min mening, jag har bara inte fått något av något intresse ännu egentligen och verkligen fiskat över väldigt stor längd av strandyta under dom dagar jag fiskat, så jag har bara helt enkelt inga speciella spots jag vet av ännu, kan säga två ställen där det verkar "återfyllas" gädda kring ~80cm längd, men, det är allt, återkommer längre fram om/när jag hittar några ställen som levererar något bra om det är av intresse!!!dock känner jag mig hyfsat övertygad om att båt i denna sjön är lite av ett måste (fel ord men) för att ha chans att stöta på några större gäddor med någon direkt återkommande intervall...
mvh/peter
Lämna en kommentar: