Bor själv vid sommens strand.
jag håller på och blir galen på alla gäddor här. har gjort många försök med abborrfiske och får bara upp en massa gäddor.
igår åkte vi ut för röding och abborre och fick kanske tre abborrar och 6 gäddor (tror det va 6) . ca 1-3kg förutom en jag fick upp som nog inte vägde mer är 6-700gr , vägde den inte ens utan den släpptes direkt.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
gäddvatten i östergötland
Collapse
X
-
var ju iaf helt OK å bada i Sottern (kvällsdopp igår) även om d va rätt långgrunt just där vi var men, såg fint ut för fiske även!
mvh/peter
Lämna en kommentar:
-
Sottern t ex? hur ser det ut där numera? ligger ju föredömligt nära där ja håller till som mest typ nu under semestern? ligger där nåra tjocka krokodiler å jäser numera?
mvh/peter
Lämna en kommentar:
-
den här tråden var ju redigt intressant då jag ändå rör mig runt många av de ställen som nämnts eller annars ändå är inom typ ~10mil enkel väg från många av ställena (Sottern körde jag t ex förbi igår) vilket för en vilsen norrlänning känns som ett stenkast bort!
så? nån med fler/nyare info om lite av vattnen som redan behandlats här i tråden?
eller bjuda med mig ut?!?
mvh/peterSenast ändrad av Gädd-jos; 2018-07-04, 15:47.
Lämna en kommentar:
-
Jag måste in och låna tråden litegran, Jag har fiskat lite i västa lägern är det i norra delen av sjön som det är bäst gäddvatten för jag har fiskat halvvägs upp i sjön men det har bara blivit gäddor mellan 1,5-3 kg . Jag har hört att det ska gå en del skapliga bitar i sjön .Ursprungligen postat av GrävlingenSommen samt östra- och västra lägern! Fiskar själv mycket i östra lägern och den kan leverera riktigt bra!
Men jag tror alla de sjöarna är "trollingsjöar", har själv jerkat en del i östra lägern, men man måste veta de rätta platserna!
Lämna en kommentar:
-
Finns det någon ramp i Sottern som inte har bom?Ursprungligen postat av Henrik Nordberg Visa inläggOm du kan tänka dig att åka lite norrut så har du bra vatten i södra Närke, t.ex. Tisaren, Sottern, Teen och framförallt norra Vättern.
Lämna en kommentar:
-
Prova Bråviken. Går att sätta i båten vid Alvar båtar. Har dragit en del schyssta firrar där. Dock på trolling tidigt på våren.
Lämna en kommentar:
-
@Tekky
vet inte hur de funkar med reglerna, du får ringa och kolla i hamnen som ligger i samhället Rydsnäs! Jag själv kör bara spinnfiske och mete! ja o kräftfiske då!
@Pete22
västra lägern kan vara lite knepigt! jag skull gissa på att det finns en isättningsplats i den norra änden av sjön (ligger en del stugor där) du får väll åka och reka
åk från tranås mot hestra och därifrån mot eksjö så kommer du till norra änden av sjön! Annars kan ja reka nästa gång ja ska hem och fiska!
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Lämna en kommentar: