Hela kusten från sumpvikarna och ut går att fiska i bråviken. Den norra sidan alltså.
Men det är oftast relativt svårfiskat. Men de finns där.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöring spots i bråviken?
Collapse
X
-
ja den viken ska ingen fiska i nu, det är för det första fredat o vakten går dagligen nere i bråviken för att styra upp tjuvfisket, riktigt stort problem där nu tyvärr...Ursprungligen postat av newnoise Visa inläggFinns en vik som är ett erkänt bra havsöringsspot. Kommer inte på vad den heter bara!
Men det är lätt att hitta. Ligger vid en camping ca20 min från Norrköping, förbi småbåtshamnen. Kör strandvägen från Norrköping så är det skyltat, ca 15-20minuter. Finns både en litestrand samt klippor att fiska från. Går ën liten fin älv upp från havet som öringen leker i. Räkna med en massa folk där på premiären
Lycka till
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av coxz Visa inläggNågon som vet effektiva platser runt i Bråviken? Södra eller Norra sida?
Kanske rent av lite erfarenhet av när dom brukar visa sig på hösten inne i Bråviken? Allt av intressen =)
Finns en vik som är ett erkänt bra havsöringsspot. Kommer inte på vad den heter bara!
Men det är lätt att hitta. Ligger vid en camping ca20 min från Norrköping, förbi småbåtshamnen. Kör strandvägen från Norrköping så är det skyltat, ca 15-20minuter. Finns både en litestrand samt klippor att fiska från. Går ën liten fin älv upp från havet som öringen leker i. Räkna med en massa folk där på premiären
Lycka till
Lämna en kommentar:
-
Var det inte ett stort reportage i FiskeFeber för nåt år sen om HÖ fisket där...
Förbi Getå (?) och ut mot Kålmården/Krokek om jag inte minns fel...
Skitfiske.
Lämna en kommentar:
-
Havsöring spots i bråviken?
Någon som vet effektiva platser runt i Bråviken? Södra eller Norra sida?
Kanske rent av lite erfarenhet av när dom brukar visa sig på hösten inne i Bråviken? Allt av intressen =)Taggar: Ingen
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Lämna en kommentar: