Meta Linköping med omnejd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Meta Linköping med omnejd

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Meta Linköping med omnejd

Tänkte försöka mig på att börja meta. Har nu under vintern plöjt igenom lite böcker, filmer och div fiskesidor här på nätet och nu när solen börjar titta fram igen så rycker det i kastarmen...

Eftersom jag inte har nån erfarenhet av mete så tänkte jag höra här om det finns nån vänlig själ som kan ge en nybörjare lite tips om VAD och VAR man ska fiska. Är intresserad av alla så kallade met-fiskar; brax, mört, sutare, sarv, ruda...mm...mm

Skulle bli väldigt glad om nån kunde dela med sig av sina erfarenheter. Och ni behöver inte vara oroliga, jag kommer självklart CRa all fisk och det är knappast troligt att jag lär decimera några bestånd, inte med min tur

/Mikael
    det är aldrig försent att ge upp

Bara gå ner till ån o meta lite kör på majs, om det kommit upp fisk en det vet jag inte
    Team JMT fishing

Kommentera

Bäst att fiska mellan Nykvarn och Roxen då, om man ska fiska Stångån, eller?

Och hur är Svartån? Man läser ju om alla stora fiskar där, men är det lätt att komma åt dom, både rent fiskemässigt men även att komma dit. Inte så många ställen där vägar går nära ån utan man måste stövla igenom hagar och kilometerlånga gärden...

Kom gärna med precisa tips så att jag vet att man är på ställen där det finns fisk och att det bara är mitt fiske som inte stämmer om man inte får nått...

Tack på förhand! =)

Kommentera

hej igen ska försöka förklara lite bra metställen!
        ena e ju stångån som du säger mellan nykvarn och roxen.

sen har du svartån som du nämde om man åker mot berg är det en bro som går över svartån!är tyvärr fiskförbud där men grymt fiske.,

övre delen av svartån mot svartefors tror jag att det går att lösa fiskekort, går också komma åt bra från en vägbro.

Du har även övre delen av stångån mot slattefors kraftverk går att komma åt bra där.
        sen om du åker till sundsbro då är det sista delen på stångån innan sjön ärlången där kan man också komma åt bra.,

Finns ett ställe till och det är bakom berg sätt från LKPG kungsnorrby/motala ström också vägbro Men är MKT strömt vatten. det går en väg där till höger efter bron fortsätter man där kommer man ner till ett lugnare ställe.

vet inte vart du varit men dom ställena som jag nämt nu är dom som jag kommer på då jag själv fiskade från land. hoppas det var till ngn hjälp
        Team JMT fishing

Kommentera

Jättestort tack!!!
          Tackar för din blogg också. Kul att läsa om saker som händer i närområdena så jag läser alla fiskebloggar jag känner till. Inspirerande! Så tack till er alla som tar er tid att skriva!

Måste ut i helgen och testa, har svår abstinens

Kommentera

Tjabba skojj att du uppskattar bloggen, hoppas mina tips kan vara till ngn hjälp. och hittar jag nya ställen så skriver jag det här
            Team JMT fishing

Kommentera

Hej!
              Jag hoppas att ni inte tycker att jag stör. Jag undrar om var i Motala man kan meta?
              Strömmen nära slussarna, finns det ngt där? Fungerar det med majs/mask?
              Mvh

Kommentera

är också intresserad av mete, har ett feederspö som sett lite fisk men mest björkna och mört, har även tagit lite skärgårdsabborre på det med bottenmete men är sugen på att ta en brax nu närmast,, bor i hjulsbro så håller på att testa runt slattefors men ännu inget,
                om du vill ha sällskap så skriv bara,

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                X