Fisket i Stångån - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fisket i Stångån

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av fiskmad
    Läste nånstans att det fanns 24st olika fiskarter i roxen, nån som vet vilka dessa är?
    Själv har jag har bara fått gädda, abborre o mört dom gångerna jag har fiskat. Finns det gös, öring, röding, regnbåge o sånt också eller?
    Har fiskat i sjön sedan jag var 6 år, och aldrig fått något annat än gädda och abborre. Enligt den yrkesfiskare som finns i sjön så är det mycket få gös i sjön. Förr i tiden fanns det tydligen en hel del, min morfar var yrkesfiskare på 30 och 40-talet, han fick då en hel del gös. Nu är den nästintill utdöd. Det kan finnas några förrymda regnbågar som lyckats rymma från burarna i motala ström.

/R

Kommentera

• Ska ut en sväng lite senare iag till ån. Börjar nog uppe vid Sundsbron för att sedan söka mig neråt. Har ni några tips på bra strandfiskeplatser förutom Slattefors slussar och Hjulsbro slussar?
      http://fiskedanko.blogspot.com/

Kommentera

• Var ute idag å testade mitt nya ul kitt. Knöt på en liten ytpopper å kastade, efter nån sekund smäller det=) Sitter en fin asp på, får kämpa en del i strömmen. Precis när ja ska ta upp den så smäller linan av=( Som tur är så var firren så pass trött så han simade inte iväg, så ja slänger mig på mage å lyckas plocka upp den! 1,5-2 kilo....Nästa person som kom tog en liten asp åxå.
        Måste säga att det var härligt att få en lite större fisk på UL.

Kommentera

• Vart i stångån körde du med tanke på att du skrev strömmen, stog du vid slattefors slussar nere vid kraftverket eller?
          Hälsningar

Kommentera

• Uppe vid Hjulsbro, på det smala stället=) Är ganska strömt där..

Kommentera

• Menar du vid bron innan järnvägskorsninen, där det finns en badplats och sluss lite längre ned?
              Som du förstår så är inte mitt lokalsinne det bästa

Kommentera

• Själv får jag småsnipor varenda gång jag fiskar, ofta på typ 2-4e kastet. Dock aldrig nåt mer än så.

Abborre har jag inte fiskat efter så jag kan tyvärr inte uttala mig.

Kommentera

• Bästa fiskstället nu på hösten för aborre/gädda ?
                  Jag brukar mest fiska i slattefors men brukar alltid vara dåligt resultat, så vad tycker ni ?
                  Hört att aborren börjat komma in i stångån nu, någon som märkt det?
                  Hälsningar

Kommentera

• Hackefors sluss, ovanför slussen, kasta motströms, veva snabbt. Så har jag fått gädda de tre-fyra senaste gångerna jag varit där.

EDIT: På 11cm flytande Zalt gul med svarta ränder eller orange Bomber 15J. ABU Atom silver funkar också ibland.

Kommentera

• står du då på det "smala stället" under bron mellan vattnet som går mot slussen och vattnet som går mot kraftverket och kastar åt vänster, alltså vattnet som går mot kraftverket
                      konstig beskrivning, visste inte hur ja skulle förklara det

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X