Fisket i Stångån - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fisket i Stångån

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Jag har fått både under bron i vattnet mot kraftverket och då har jag stått på kanotbryggan precis under bron. Akta dig för björken när du kastar bara.

    Sen har jag också fått om jag stått på land uppströms från slusskanalen sett och kastat antingen snett till höger (uppströms alltså) förbi trädet eller rakt ut mot andra sidan där det är privata bryggor.

    Ett tips är att du passar dig för att kasta runt "piren" som avskiljer slusskanalen och vattnet ner mot kraftverket då det är stenigt och grunt där. Står gärna PÅ själva piren och du törs för då kommer du åt bra åt alla håll.
    http://fiskedanko.blogspot.com/

    Kommentera


    • Tack för tipsen, det behövdes
      har du fått nån aborre där eller är det mest gäddor som hakar på ?

      Kommentera


      • Bara gäddor, men jag har mestadels fiskat efter gädda också så att det är inte så konstigt.
        http://fiskedanko.blogspot.com/

        Kommentera


        • Ska ut en sväng strax. Blir väl Hjulsbro, Hackefors iaf. Nån annan som ska ut?
          http://fiskedanko.blogspot.com/

          Kommentera


          • Hur giick fisket Gubben Storm ? Landa du någon firre?
            Hälsningar

            Kommentera


            • Nej, men hade en abborre som var helt tokig i mitt Atom 25gr men inte lyckades få in det i munnen då det var för litet. Attackera från alla håll. Drog på ett mindre atom samma färg men utan resultat. Mest gräs och skit annars tyckte jag.
              http://fiskedanko.blogspot.com/

              Kommentera


              • var ute och försökte i ån var där man sjösätter båtarna ,kanotklubben,segelbåthamn och jollehamn utan resultat vad är det för färger som gåäller i ån? körde mest på orangt skeddrag!

                Kommentera


                • Jag har fått napp på gulsvart zalt och atom silver.
                  http://fiskedanko.blogspot.com/

                  Kommentera


                  • tackar så mycket ska testa det nästa gång blir och testa grensholmen imorn!:P
                    Ursprungligen postat av Gubben Storm Visa inlägg
                    Jag har fått napp på gulsvart zalt och atom silver.

                    Kommentera


                    • Men i ärlighetens namn så tycker jag inte Stångån ger så värst bra fiske. Enda anledningen till att jag drar dit är att det handlar om kortare turer, annars är det båten som gäller.

                      Innan det växte igen i Svartån var den betydligt bättre faktiskt.
                      http://fiskedanko.blogspot.com/

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Arbetar...
                      X