Fisket i Stångån - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fisket i Stångån

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tobiasl
    replied
    Jag var där när jag var liten,typ 10 eller nått, de var på sommaren(om jag minns rätt) och det var vid en stor bro och en telefonsladd som gick över(ni som är där vet säkert). Ytteligare förtydligande är att "på andra sidan" fanns ett hus med en liten brygga vid ån.
    Hursomhelst så simmade det stora idar eller vad det nu var under i ytan, 3-4 st fram och tillbaka. Men det häftigaste var gäddorna, gäddor där flertalet säkert vägde 5-10+ kilo. De var o plaskade ständigt i ytan, jag fick inget men det var en otrlog känsla.
    Är bara lite sugen och veta ungefär när detta händer... För det är nästan värt att bara åka upp o filma eller fotografera

Lämna en kommentar:

• zoddic
    replied
    Bottenmetade vid kanotklubben i mynningen till Roxen med död mört för ett par veckor sedan, var inte ens i närheten av nån gädda...

När brukar betesfisken komma upp i ån?

Lämna en kommentar:

• Soldat
    replied
    Slattefors är heldött. Och väldigt strömt pågrund av kraftverket. Dock brukar det vara avstängt på sommaren, och då blir fisket mycket bättre.

Lämna en kommentar:

• Macke85
    replied
    hej hej inget i ån ennu

Lämna en kommentar:

• LIPPE
    replied
    Perfekt att få allt om Stångån samlat här, som jag skrev i en annan tråd så kommer jag vänta med ån tills det är varmare eller tills/om någon börjar få bra fiske i ån.. på sommaren och hösten kan ån vara riktigt kul men annars är det ingen höjdare

Lämna en kommentar:

• rcs
    started a topic Fisket i Stångån

Fisket i Stångån

Ja, jag tycker det skrivs om Stångån lite varstans i trådar och tänkte därför att vi kan ha en separat tråd istället.

Vi diskuterar fisket som berör Stångån helt enkelt.

Nu var det en vecka sedan jag var nere vid ån och testade, då var det stendött. Någon som upplevt något annat?

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
X