Fisket i Stångån - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fisket i Stångån

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Efter nästan ett års uppehåll från Stångån så tog jag en tur idag igen.

    Ingen toppendag men bifogar två bilder på ett par abborrar vid Hackefors sluss.

    Click image for larger version

Name:	Abborre1.jpg
Views:	1
Size:	869,0 KB
ID:	1778876

    Click image for larger version

Name:	Abborre2.jpg
Views:	1
Size:	575,8 KB
ID:	1778877

    Kommentera


    • Nere och försökte mig på fisket i eftermiddags...minst sagt dött! Bara en massa småfisk överallt! Någon som vet vad det är för småfisk som vakar vid ytan konstant såhär sommartid?

      Kommentera


      • Tjoho,
        aldrig fiskat i Stångån men ser ofta en eller flera stå och fiska vid den. Är det någon action under hösten?

        Kommentera


        • Dags att väcka liv i tråden igen! Någon som fiskat nåt i stångån i vinter/vår? har själv varit där ett fåtal gånger dock utan resultat i år. Ni som fiskar, vilka metoder har fungerat bra för er? Samt vilka beten och platser?

          Kommentera


          • länge sen jag fiskade i stångån, Men måste säga att övre delen efter johannelund har för mig funkat absolut bäst!
            men vet att många står nere vi nykvarn men kanske inte såhär tidigt,

            kan också tillägga att Upplev brukar köra nån tävling i ån så fisk finns nog
            Senast ändrad av Macke85; 2018-04-14, 12:08.
            Team JMT fishing

            Kommentera


            • Hej!

              Jag var och fiskade uppe vid Kallerstadsleden igår och märkte att kraftverken var påsatta till 110%. Det var så strömt att även nära Snöbryggan kunde knappt jiggen stå still där man ville. Fick endast bottennapp och förlorade två drop shot sänken och en jigg.

              Vet ni när de brukar stänga av/minska trycket från kraftverken i Stångån? Och vet ni om det är bra abborrfiske vid Kallerstadsleden under sommaren? Det var många år sen jag fiskade där aktivt som en 7-9 åring, och har nyligen plockat upp fisket igen.

              Kommentera


              • Dom kör väl så länge det finns vatten skulle jag tro. Så det beror väl på hur regnig våren blir. Smältvattnet har nog snart runnit förbi.

                Kommentera


                • Va förbi och fiskade i stångån idag igen. Kraftverken var igång till max återigen, men gick istället upp mot den andra bron efter Kallerstadsleden (närmare Roxen).

                  Det jag märkte var att runt kl 19 tiden så dök det upp massor betesfisk som lekte vid ytan. Försökte kasta mina jiggar i närheten av dem men lyckades dock inte få något att bita.

                  När betesfiskar simmar runt vid ytan och hoppar till ibland, innebär de att de blir attackerade av en större fisk eller att de själva jagar mat? Spelar det någon roll hur djupt man fiskar när de är så nära ytan eller borde man köra poppers/wobbler istället för jiggar?

                  Kommentera


                  • Nu kanske det verkar som att jag är den enda som spammar den här tråden, men ville bara nämna att jag fick en abborre på 1.1kg (vilket är mitt PB) idag på fisketur med farsan Vi var nära det där stället där kajakerna tar sig ut.

                    Kan detta betyda att abborrarna börjar bli klara med leken i närheten av Stångån?

                    Kommentera



                    • Grattis! Tog den på jigg?
                      Man blir ju lite sugen att prova Stångån igen...

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av rcs, 2010-04-15, 21:32
                      365 svar
                      72 509 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Zormin
                      av Zormin
                       
                      Startad av trasketo, 2012-07-05, 22:41
                      53 svar
                      21 377 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mr.Erik
                      av Mr.Erik
                       
                      Startad av mathias5, 2023-05-20, 12:24
                      1 svar
                      242 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Östgötafiskarn  
                      Arbetar...
                      X