Ursprungligen postat av Mr.Erik
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fisket i Stångån
Collapse
X
-
Det är fritt mellan Slattefors och Roxen, se https://www.linkoping.se/contentasse...inda-kanal.pdf
-
Någon som vet om det är tillåtet med spinnfiske runt johannelundsbadet?
Tänker från slussarna och bortåt mot Spångerumsbron
Lämna en kommentar:
-
Då försöker jag blåsa liv i tråden med mitt första inlägg här på forumet!
Fiskade med familjen i stångån, i närheten av Vimmerby för två veckor sedan och vi fick två fina gäddor och en liten en. Därtill några som släppte. Tog två på spinnare och en på ganska stor wobbler. Försökte även meta lite abborre men det var bara gäddorna som högg.
Ska ta mig ut mer nu i dagarna.
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Har fångat ett par gäddor där på jigg. Men tror det börjar växa lite mycket nu så kan vara svårt att jigga eventuellt om man nu inte kör texas rig lr liknande.Ursprungligen postat av Reeker Visa inläggNågon som vet hur fisket är vid småbåtshamnen/segelsällskapet? Funderar på att ta bilen dit nu i veckan
. Tar gärna emot tips på andra lugna platser med möjlighet att parkera bilen, gärna inte mitt i city 
Känns som att fisket inte varit lika bra i år.
Lämna en kommentar:
-
Någon som vet hur fisket är vid småbåtshamnen/segelsällskapet? Funderar på att ta bilen dit nu i veckan
. Tar gärna emot tips på andra lugna platser med möjlighet att parkera bilen, gärna inte mitt i city
Lämna en kommentar:
-
Tack!Ursprungligen postat av FatRap Visa inlägg
Grattis! Tog den på jigg?
Man blir ju lite sugen att prova Stångån igen...
Den tog på en shad jigg, 6cm lång med 10 grams skalle!
Var ute med kompisar idag igen och vi lyckades ta en liten abborre, så det verkar som att abborrarna är på G upp för Stångån!
Lämna en kommentar:
-

Grattis! Tog den på jigg?
Man blir ju lite sugen att prova Stångån igen...
Lämna en kommentar:
-
Nu kanske det verkar som att jag är den enda som spammar den här tråden, men ville bara nämna att jag fick en abborre på 1.1kg (vilket är mitt PB) idag på fisketur med farsan
Vi var nära det där stället där kajakerna tar sig ut.
Kan detta betyda att abborrarna börjar bli klara med leken i närheten av Stångån?
Lämna en kommentar:
-
Va förbi och fiskade i stångån idag igen. Kraftverken var igång till max återigen, men gick istället upp mot den andra bron efter Kallerstadsleden (närmare Roxen).
Det jag märkte var att runt kl 19 tiden så dök det upp massor betesfisk som lekte vid ytan. Försökte kasta mina jiggar i närheten av dem men lyckades dock inte få något att bita.
När betesfiskar simmar runt vid ytan och hoppar till ibland, innebär de att de blir attackerade av en större fisk eller att de själva jagar mat? Spelar det någon roll hur djupt man fiskar när de är så nära ytan eller borde man köra poppers/wobbler istället för jiggar?
Lämna en kommentar:
-
Dom kör väl så länge det finns vatten skulle jag tro. Så det beror väl på hur regnig våren blir. Smältvattnet har nog snart runnit förbi.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Lämna en kommentar: