Gäddfiske i boren - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiske i boren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #71
    Har ingen ork till att fixa motorn, har dock tagit fram en annan motor som legat och dammat.. bara på 4hk ^^, så tar lite lång tid att åka till borensberg, men kanske kan lägga i båten där någonstans.

    Kommentera


    • #72
      var tävling i helgen, största gäddan låg på 107 cm tydligen, kom även upp en på 102, sen känner jag inte till några fler 100+are..

      Var ut idag och fick hugg efter 1 minuts fiskande, mindre gädda på 3kg, kom upp en ~2-3kg's kort därefter..
      20 minuter senare så fick min fiskekompis något som kändes som en liten gädda, bara följde med ända tills den kom till båten, då jag såg att den hade lite storlek och den börja göra tunga dyk mot botten, 5-6 rusningar senare så fick vi upp den i båten, 102 cm lång och 6,7 kg tung.. Största vi fått i boren i år, får hoppas på en större snart.

      Kommentera


      • #73
        Idag blev det nytt pb för honom, 10,5 kg gädda på kroken!

        Kommentera


        • #74
          Någon som har testat att ismeta gädda på Boren?
          Dåligt med is för tillfället, men den dyker nog upp tids nog
          -- TEAM BRONCO --

          Kommentera


          • #75
            Ursprungligen postat av lonn Visa inlägg
            Någon som har testat att ismeta gädda på Boren?
            Dåligt med is för tillfället, men den dyker nog upp tids nog
            Hörde att isfisket var katastrofalt i år :P.. har inte hört om en enda landad fisk faktiskt, dock hört om ett 5 dagas bompass ^^...

            Körde årets första spinnpass förra helgen, ganska segt fiske och väldigt mycket vind. 3 gäddor landades varav en på 6 kg och dom andra två var lite mindre

            Kommentera


            • #76
              Väcker liv i den här tråden då jag har jobb i Motala under de kommande två veckorna och vill passa på att fiska lite gädda. Tänkte höra med er om ni känner till några sträckor kring Boren som kan lämpa sig för fiske från land? Tog en sväng längs med Vättern tidigare men det var hopplöst från land, dock väldigt fint! Övriga tips på sjöar/platser i området som lämpar sig för fiske från land mottages gärna!

              Kommentera


              • #77
                Hallå. Hur ser det ut med fiske från land i Boren?

                Kommentera


                • #78
                  Ursprungligen postat av Mr.Erik Visa inlägg
                  Hallå. Hur ser det ut med fiske från land i Boren?
                  Även jag ställer denna frågan!!! (och kommer också säkert återkomma med en massa andra trådstarter i denna forumdel).

                  Kommer nämligen vara nere ikring där en del i sommar!!! (kommer ha en hel del tid runt vänern/vättern öht under hela sommaren).

                  Så, hur ser det ut från land?
                  För, även om bonnatrolla gädda är det bästa jag vet så är det inte riktigt ett alternativ då jag bara kommer nerkörandes med en personbil, så, landfiske är ju ett så gott som fullgott substitut tycker jag!

                  Annars, om nån är ut på fisketur, oavsett om det är från land eller båt, skriv gärna om ni vill ha sällskap av norrlänning på besök! kan även såklart bistå med eventuella soppapengar eller den bil jag kör runt i om det hjälper! och måste ju då självklart inte vara just Boren som är målet, är inte rädd för å köra, menar, allt där nere i landet där ni bor är ju fan ett stenkast ifrån varann överallt oavsett vart med norrländska mått mätt?!?!

                  mvh/peter
                  https://www.facebook.com/OKspinners/

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av rcs, 2010-04-15, 21:32
                  365 svar
                  72 486 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Zormin
                  av Zormin
                   
                  Startad av trasketo, 2012-07-05, 22:41
                  53 svar
                  21 376 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Mr.Erik
                  av Mr.Erik
                   
                  Startad av mathias5, 2023-05-20, 12:24
                  1 svar
                  241 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Östgötafiskarn  
                  Arbetar...
                  X