Fiske runt om Linköping - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske runt om Linköping

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• pipita
    replied

Har en till salu om det är intressant

Lämna en kommentar:

• Gubben Storm
    replied
    Kidnappar den här tråden. Tycker det behövs en LKPG-tråd högt upp och då passar jag på att lämna rapport.

Var ute för första gången i år. Mina små flickor var med så mycket av tiden gick åt att trassla ut deras trassel men jag hann med lite fiske iaf. Vi var vid Svartåfors, i sjön/dammen ovanför kraftstationen. Mjölorpesjön tror jag den heter. Va väl ute några timmar så vi hann fiska igenom alla platser ordentligt. Resultatet blev 3 små gäddor mellan 1-2kg, samtliga tagna på Baby Buster "Skitmört". Lååååångsam invevning med en del ryck, nästan som omvänd jiggning i slowmotion var receptet.

Träffade också in kille strax efter 18 som pratade typ skånska eller nåt sydländskt som frågade mig lite saker. Hann inte snacka så mycket för flickorna mina var trötta och hungriga och ville hem, men jag gav lite tips iaf. Var det nån av er här inne mån tro?

Lämna en kommentar:

• perque
    replied
    Ok ! tack. finns det några mer bra ställen ?

Lämna en kommentar:

• Macke85
    replied
    Roxen fiskarn Anders i kungsbro hyr ut båt. Tyvärr i.gen motor

Lämna en kommentar:

• perque
    started a topic Fiske runt om Linköping

Fiske runt om Linköping

Vi är 3 grabbar som har på senare år blivit mer och mer intresserade av fiske.

har hyrt båt bland annat i åsunden (ryda fiske) och provat fisket där, fiskat i nysjön, risebo mm.

Nu skulle vi gärna vilja veta bra ställen att stå på land (har bil och vill kunna ställa bilen och gå till bra ställen).

Stångån har vi provat vid reningsverket cirka 3 ggr, och gått tom hänta där ifrån!

Vi är mest ute efter gädda och aborre. Det fiske vi gör är mest spinn fiske, med cirka 12-18 g spinnare och ibland ett och annat sked och vassdrag och såklart wobblers.

Hör gärna av er, och har ni båt eller vet någon som hyr ut båt (med motor helst!) i närheten här så skriv gärna, allt uppskattas! VI är skötsamma grabbar i 22-25 års åldern.

Tack! God fiskelycka på er alla.

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av trasketo, 2012-07-05, 22:41
54 svar
22 705 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TIMPA
av TIMPA

Startad av Amiala, 2025-04-30, 14:42
0 svar
179 visningar