Regnbågs fiskare? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Regnbågs fiskare?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Arnefan
    replied
    jo men ska dit och spendera några dagar med flugspöt där sen så kanske man kan få ngt

Lämna en kommentar:

• Haspelmannen
    replied
    Balanspirk kanske är grejen

Lämna en kommentar:

• Arnefan
    replied
    körde olika riggar typ rödingblänke mormyska/vanlig krok sen maggots

Lämna en kommentar:

• Haspelmannen
    replied
    När du var där och pimplade, vad använde du för grejer då?

Ursprungligen postat av Arnefan Visa inlägg
    jo vet inte hur länge dom satte in fisk där men minst under 5 års tid men sjön är djup och ganska stor. när jag var där och pimplade så kom de en gubbe som hade var där och metat med räka under sommare 2011 och haft en kanonfisk han aldrig såg men den va stark sa han. mätte oxå djupet när ja var där och där jag prova var det ~14m djupt

Lämna en kommentar:

• Haspelmannen
    replied
    Oj oj kanske värd ett besök framåt sommaren med ett lite kraftigare spö med andra ord.

Jag har aldrig varit vid den sjön så jag vet inte hur den ser ut och terrängen runt om.

jo vet inte hur länge dom satte in fisk där men minst under 5 års tid men sjön är djup och ganska stor. när jag var där och pimplade så kom de en gubbe som hade var där och metat med räka under sommare 2011 och haft en kanonfisk han aldrig såg men den va stark sa han. mätte oxå djupet när ja var där och där jag prova var det ~14m djupt

Lämna en kommentar:

• Arnefan
    replied

Lämna en kommentar:

• Haspelmannen
    replied
    Jaha Kvarngölen bredvid Sjögarpesjön. Så man har planterat in båge där 2010. Någon överlevare borde ju rimligtvis finnas kvar. Efter 2 år så borde den/de fått lite storlek också.

Kvarngölen heter den men ska rätta till att dom inte planterat in fisk sen 2010! men jag fick ingen men blir kanske dra dit med flytring i sommar

Lämna en kommentar:

• Arnefan
    replied
    Kvarngölen heter den men ska rätta till att dom inte planterat in fisk sen 2010! men jag fick ingen men blir kanske dra dit med flytring i sommar

Lämna en kommentar:

• Haspelmannen
    replied
    Vad är det för sjö?

Lämna en kommentar:

• Arnefan
    started a topic Regnbågs fiskare?

Regnbågs fiskare?

Tja jag undrade om någon kanske skulle med ut å pimpla på en f.d regnbågssjö i närheten av Boxholm nästa helg?
    senast boxholms skogar planterade in fisk va agusti-september förra året men pga att den fisken de släpte i fick ingen upp eller så va de tjuvfiskare där så har dom slutat plantera in och lagt det på det vanliga fiske kortet.
    Min filosofi är att de går kvar men att de va svår tagna innan för sjön är ganska stor så fiske från land var svårt. är det någon som är intresserad så hör av er!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av trasketo, 2012-07-05, 22:41
54 svar
22 614 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TIMPA
av TIMPA

Startad av Amiala, 2025-04-30, 14:42
0 svar
169 visningar